Treceți la conținutul principal

NOUTATI OFICIALE DESPRE PLATA ASIGURARILOR DE SANATATE IN ROMANIA DE CATRE ROMANII DIN DIASPORA

Clarificări privind prevederile referitoare la plata unei asigurări de sănătate în România conform Codului Fiscal ce va intra în vigoare de la 1 ianuarie 2016
Având în vedere numeroasele solicitări recepționate de Ambasadă de la cetățeni români rezidenți în Spania, prin care se cer diverse clarificari asupra modalităţii de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, dorim să facem cunoscute următoarele informații privind obligativitatea plății unei asigurări de sănătate în România, puse la dispoziție de către Casa Națională de Asigurări de Sănătate:- în conformitate cu dispozițiile Regulamentului (CE) nr.883/2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială și potrivit art. 153 alin. (1) din Codul Fiscal, cetățenii români cu domiciliu în România care au reședința legală pe teritoriul unui alt stat membru al Uniunii Europene, al Spațiului Economic European și Confederației Elvețiene si dețin în acel stat o asigurare care produce efecte pe teritoriul României nu au obligativitatea de a plăti contribuții la sistemul de asigurări sociale de sănătate din România;
- conform articolului 11 din Regulamentul (CE) 883/2004, cetățenii care au reședința legală pe teritoriul unui stat sunt obligați să se asigure la sistemul de sănătate al statului respectiv;
- cetățenii cu domiciliul în România care se află pe teritoriul altui stat dar care nu au reședinta legală în acel stat, sunt obligați să se asigure în România ca persoane fără venituri în România (Legea nr.95/2006 republicată) și să achite lunar suma stabilită de ANAF în funcție de valoarea salariului minim brut pe economie.
În concluzie, persoanele care dețin o asigurare în sistemul de securitate socială din alt stat membru al Uniunii Europene, Spațiului Economic European și Confederației Elvețiene care produce efecte pe teritoriul României și fac dovada valabilității asigurării nu au calitatea de contribuabil la sistemul de asigurări sociale de sănătate din România.
Procedura prin care se va face dovada valabilității asigurării va fi stabilită prin ordin comun al președinților CNAS și ANAF, despre care vom informa la momentul aprobării acesteia.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

SE SCHIMBĂ BULETINELE DE IDENTITATE!

De la 1 iulie ne vor fi eliberate cărţi de identitate după model european. Mai mult, cine doreşte poate opta pentru cărţi de identitate electronice. Aşa au anunţat autorităţile care susţin că noile buletine vor conţine inclusiv amprentele titularului, scrie adevărul.ro. Specialiştii din cadrul Ministerului de Interne asigură că buletinul electronic nu va fi impus. „Cine nu doreşte carte de identitate electronică poate opta pentru una normală, care va fi asemănătoare cu cea electronică, dar nu va conţine cipul şi amprentele deţinătorului“, a explicat Laura Cusa, şeful serviciului juridic din Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor. Potrivit acesteia, implementarea noilor buletine se va face în mod treptat, în termen de maximum 6 luni de la data emiterii primei cărţi electronice de identitate. Carte de identitate tip smart card Atât cartea de identitate, cât şi cartea electronică de identitate vor avea dimensiunile de 85,6×54,0 mm (format ID-1 – adică aproximativ cât un permis de conducere)…

Buletinul de identitate expirat

Datorită unor întrebări pe care le-am primit în ultimele zile în legătură cu Cartea de identitate expirată am să fac câteva precizări: Dacă ai buletinul expirat şi eşti în Spania - i-aţi bilet de România înainte să expire. (sfatul meu:)) Aflaţi din timp care sunt Actele necesare pentru reînnoirea acestuia şi completaţi formularul (În eventualitatea descărcării de pe internet, formularul de cerere va fi tipărit în format A4, iar cele două pagini trebuie să se regăsească pe aceeaşi foaie (faţă-verso). Cererile pot fi completate olograf sau prin alte sisteme de tehnoredactare, cu excepţia rubricii destinată semnăturii, care trebuie completată numai olograf (de mână).) Întrebare: În cât timp se poate solicita eliberarea unei noi cărţi de identitate, ca urmare a expirării celei deţinute anterior? Răspuns: Înconformitate cu prevederile art.18 alin. (3) al Ordonanţei de urgenţă nr.97/2005 privind evidenta, domiciliu, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor romani, cu modificările şi co…

Cum sa ceri Cazierul in Spania? ACTUALIZARE SEPTIEMBRIE 2018

Datorită unei întrebări adresate blogului azi vă voi explica cum se cere un certificat de antecedente penale în Spania (cazier).
Unde se solicita personal? Cine îl poate solicita? Cum se cere un cazier? Orice persoană fizică majoră poate solicita cazierul.
Se cere de diferite forme:- Personal - Prin poştă - Pe internetSe plăteşte o taxă pentru cazier Modelul 790 ce se poate descărca şi aici sau puteţi cere un formular la Gerencia Teritorial del Ministero de Justicia.PAŞII NECESARI PENTRU A SOLICITA CAZIERUL SPANIOL PERSONAL
1. - Cetăţeanul se prezintă la Gerencias Territoriales del Ministerio de Justicia în provincia unde este rezident dar un e neapărat – poate merge la orice birou de pe teritoriul spaniol. Mai jos găsiţi adresele acestor birouri după provincia.

AlbaceteAsturiasBarcelonaBurgosCáceresCantabriaCeutaGranadaIslas BalearesLa CoruñaLa RiojaLas Palmas