Treceți la conținutul principal

Buletinul de identitate expirat

Datorită unor întrebări pe care le-am primit în ultimele zile în legătură cu Cartea de identitate expirată am să fac câteva precizări:
Dacă ai buletinul expirat şi eşti în Spania - i-aţi bilet de România înainte să expire. (sfatul meu:))
Aflaţi din timp care sunt Actele necesare pentru reînnoirea acestuia şi completaţi formularul (În eventualitatea descărcării de pe internet, formularul de cerere va fi tipărit în format A4, iar cele două pagini trebuie să se regăsească pe aceeaşi foaie (faţă-verso). Cererile pot fi completate olograf sau prin alte sisteme de tehnoredactare, cu excepţia rubricii destinată semnăturii, care trebuie completată numai olograf (de mână).)
Întrebare: În cât timp se poate solicita eliberarea unei noi cărţi de identitate, ca urmare a expirării celei deţinute anterior?
Răspuns: În conformitate cu prevederile art.18 alin. (3) al Ordonanţei de urgenţă nr.97/2005 privind evidenta, domiciliu, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor romani, cu modificările şi completările ulterioare, “cu cel mult 180 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate, dar nu mai puţin de 15 zile, titularul sau reprezentantul legal al acestuia are obligaţia să solicite serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor de la locul de domiciliu sau reşedinţa, eliberarea unei noi cărţi de identitate.
Conform Ordonanţei de urgenţă nr. 97/2005 din 14/07/2005 Versiune actualizată la data de 30/07/2007 Privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români.
Art.  (6) În situaţia cetăţenilor români care au domiciliul în România şi se află temporar în străinătate, eliberarea cărţii de identitate se poate face prin intermediul altei persoane, pe bază de procură specială, autentificată la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României din ţara respectivă.
   (61Cetăţenii români aflaţi în străinătate pot depune cererea pentru eliberarea primului act de identitate împreună cu documentele prevăzute de lege la misiunile diplomatice sau la oficiile consulare ale României din statul respectiv.@
   (7) Termenul de soluţionare a cererilor pentru eliberarea unui act de identitate este de până la 30 de zile, acesta putând fi prelungit cu cel mult 15 zile de către şeful serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor.

Comentarii

  1. se poate face buletinul pe adresa de spania?

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu. Daca aveti domiciliul stabil in Spania, nu puteti avea buletinul romanesc. Ar trebui sa renuntati la buletinul romanesc in favoarea unui pasaport CRDS (adica cetatean roman cu domiciliul in strainatate)

    RăspundețiȘtergere
  3. daca nu am pasaport il pot face in spania(mai exact in sevilia)??buletinul imi expira in august!!cu ce domiciliu??din romania sau spania??daca da ce acte mi-ar trebui??multumesc frumos

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. puteti sa va faceti pasaportul pana nu va exipira pasaportul, dar tb sa va sunati si sa va faceti programare
      Consulatul General al României la Sevilla
      ÎN LUNA AUGUST CERERILE PENTRU PAȘAPOARTE SE VOR PRELUA NUMAI PE BAZĂ DE PROGRAMARE
      Programările se pot solicita la adresa de poștă electronică secretariat@cgrosevilla.e.telefonica.net sau la numerele de telefon de mai jos.

      Pentru informații consulare vă rugăm să vă adresati prin:
      E-mail informații consulare: contact@informatiiconsulare.ro Rugăm să comunicați în solicitare care este orașul / provincia / statul dumneavoastră de rezidență, pentru a vă oferi informații consulare în funcție de zona geografică.
      Telefoane pentru public: +34 954 233 243; +34 954 230 947; +34 954 624 053;
      Programul de lucru cu publicul al consulatului este de luni până vineri, între orele 09.30 - 14.00 pentru primirea solicitărilor, iar intre orele 15,30-16,30 pentru eliberarea documentelor.
      Nu se lucrează cu publicul în zilele de sărbători legale române.
      Paşaportul simplu electronic pentru cetăţenii români adulţi cu domiciliul în România
      Pentru obtinerea unui pasaport simplu electronic pentru adulti trebuie sa prezentati urmatoarele documente:
      Cartea de identitate, cartea de identitate provizorie sau, după caz, buletinul de identitate, aflate în termen de valabilitate, în original. Cartea de identitate provizorie poate fi acceptată doar dacă este însoţită de certificatul de naştere, în original.
      Paşaportul anterior, dacă este cazul.
      În cazul declarării furtului/pierderii paşaportului simplu, este necesară prezentarea dovezii eliberate de organele de poliţie a statului de reşedinţă cu traducerea efectuată de un traducător autorizat de Ministerul Justitiei si Libertatilor Cetatenesti din Romania a carui semnatura este autorizata de cadre seful Sectiei Consulare Madrid.
      În cazul distrugerii paşaportului simplu, se va prezenta paşaportul distrus sau deteriorat sau fragmente din acesta.
      În cazul schimbării numelui, va trebui să prezentați și sentința de divorț, certificatul de căsătorie sau documentul din care reiese respectiva schimbare.

      NOTĂ
      SE RECOMANDĂ CA PERSOANA CĂREIA I SE VA FACE PAȘAPORTUL SĂ FIE IMBRĂCATĂ ÎN PARTEA SUPERIOARĂ A CORPULUI ÎN CULORI ÎNCHISE ȘI/SAU INTENSE, EVITÂNDU-SE CULORILE DESCHISE, ÎMBRĂCĂMINTEA ÎN CAROURI SAU CU DUNGI DE CULOARE DESCHISĂ.
      mergeti cu copii color de la buletin, certificat de nastere, casatorie, etc

      Ștergere
  4. nu stiu cat de bine m-am exprimat!am numai buletinul,care mi se expira in august si nu pot ajunge in tara sa il pot schimba!!pot face aici pasaportul,neavand pasaport??daca da,cu ce domiciliu il pot face??cel de pe buletin??sau cel din spania?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu lucrez la consulat...dar din câte știu singur. V-am scris ce acte sunt necesare. Sunați la Sevilla și faceți programare înainte sa expire buletinul. Da puteți cu domiciliul romanesc fără probleme.

      Ștergere
  5. si daca buletinul este putin deteriorat ar exista vreo problema?imi cer scuze pt atatea intrebari!!imi scuzati deranjul.multumesc frumos

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Depinde cat e de deteriorat, mergeti la Sevilla cat mai curand, ca in august nu se fac decat cu programare, si dureaza o gramada pana vi-l face, grabiti-va!

      Ștergere
  6. Imi expira buletinu pe 6 agust se poate face pasaport?

    RăspundețiȘtergere
  7. Pe 6 agust ini expira buletinu as vrea sami fac doar pasaportul

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Puteti sa va faceti pasaportul atat timp cat buletinul este valabil. Faceti programare cat mai curand pe www.econsulat.ro.
      Mai multe detalii de cum se fac programarile gasiti pe http://madrid.mae.ro/local-news/1829

      Ștergere
  8. buna seara!!as vrea sa ii fac o autorizatie sau imputernicire mamei mele sa imi scoata buletinul in tara!!ea merge in tara curand si as vrea sa stiu ce acte imi trebuie pentru asta?si chiar daca trebuie amprentele si ce mai zice pe site sau se poate face numai imputernicirea si sa ii dau ei toate actele ce ii trebuiesc in tara ptr scoaterea buletinului!!multumesc

    RăspundețiȘtergere
  9. buna ziua am si eu o intrebare.....am facut astazi 18 ani si mi sa expirat buletinul si sunt in spania cum as putea sa il inoiesc ? si ce acte mi-ar trebui ?

    RăspundețiȘtergere
  10. Am buletinul expirat si as dori sa il fac aici in Spania .imi puteți spune de ce as avea nevoie?va mulțumesc

    RăspundețiȘtergere
  11. Am buletinul expirat si as dori sa il fac aici in Spania .imi puteți spune de ce as avea nevoie?va mulțumesc

    RăspundețiȘtergere
  12. Am buletinul expirat si as dori sa il fac aici in Spania .imi puteți spune de ce as avea nevoie?va mulțumesc

    RăspundețiȘtergere
  13. Buna ziua as avea si eu o intrebare, peste o luna o sa imi expire buletinul si nu stiu de ce acte am nevoi pt a il reinoi?? Ma puteti ajuta ??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Puteti sa va faceti pasaportul pana nu va exipira pasaportul, dar tb sa va sunati si sa va faceti programare.

      Ștergere
  14. Buna ziua ,am si eu o intrebare nu am buletin pentru ca lam pierdut am pasaportul se expira in data de 31 august por sa imi fac pasaport fara buletin.ce documente sant necesare pentru buletin.

    RăspundețiȘtergere
  15. Buna dimineata opera Marioara ni.x9031799k am sunat la consulta pentru pasaport si dupa cea contar 7.6.5.4 3. Dupo 30 minutos mea anchis e posibil642448309 nudo face istoria cu noi sai schimbe

    RăspundețiȘtergere
  16. sunt in spania si as vrea sa imi iau in spatiu in apartamentul din romania una din ficele mele care este tot in spania cum as putea s-o iau in spatiu fara sa ma deplasez in romania nici eu si nici ea? ficei mele ii expira cartea de identitate si ar vrea s-o schimbe cu o procurara de imputernicire numai ca nu mai are domiciliu in romania.

    RăspundețiȘtergere
  17. Buna dimineata as dori si EU o informatie Imi expira buletinu pe 15 februarie as putea face pasaportul locuiesc in cangas del Narcea Asturias cum as putea proceda se poate obtiene un document fara a te deplasa la consulat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imposibil.
      Reînnoirea cărţii de identitate, prin procură întocmită la oficiul consular.
      Aceasta se poate solicita cu maximum 6 luni înainte de expirarea cărţii de identitate/buletinului. Procura se întocmeşte în baza unui document de identitate valabil ( carte de identitate, adeverinţă provizorie de identitate, paşaport electronic simplu/temporar sau titlu de călătorie valabil).

      Ștergere
  18. Am buletinul expirat și pașaportul imi expiră la jumătatea lunii iulie pot merge an tara și să să revin an Spania la sfârșitul lunii aprilie fără nici o problemă

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Puteti calatori cu pasaportul valabil in Romania si sa va faceti buletinul.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum se obtine modelul nou de certificat de nastere/casatorie?

In ultimul timp ma tot intreaba cititorii blogului de cum se poate obtine modelul nou de certificat de nastere si/sau casatorie din Romania. Sunt 3 variante: 1. Sa mergi PERSONAL la starea civila unde te-ai nascut sau te-ai casatorit. 2. Cu IMPUTERNICIRE NOTARIALA SPECIALA obtinuta la un consulat al Romaniei in Spania prin care o alta persoana poate realiza toate formalitatile necesare in locul tau. 3. Cu IMPUTERNICIRE NOTARIALA SPECIALA obtinuta la un Notariat spaniol, pe care pui apostila de la Haga la Colegio de los notarios al Provinciei unde ai facut imputernicirea, apoi trebuie tradusa de un traducator autorizat al Ministerului de Justitie din Romania si legalizata de un notar din Romania, prin care o alta persoana poate realiza toate formalitatile necesare in locul tau. Cum se intampla in multe cazuri, nu ai cui sa ii trimiti imputernicirea pentru ca nu ai nici un familiar in tara, in localitatea in care te.ai nascut (ca poate esti dintr-un sat uitat de lume) si nu stii c

Cum sa ceri Cazierul in Spania? ACTUALIZARE SEPTIEMBRIE 2018

Datorită unei întrebări adresate blogului azi vă voi explica cum se cere un certificat de antecedente penale în Spania (cazier). Unde se solicita personal? Cine îl poate solicita? Cum se cere un cazier? Orice persoană fizică majoră poate solicita cazierul. Se cere de diferite forme: - Personal  - Prin poştă  - Pe internet Se plăteşte o taxă pentru cazier Modelul 790 ce se poate descărca şi aici sau puteţi cere un formular la Gerencia Teritorial del Ministero de Justicia. PAŞII NECESARI PENTRU A SOLICITA CAZIERUL SPANIOL PERSONAL 1. - Cetăţeanul se prezintă la Gerencias Territoriales del Ministerio de Justicia în provincia unde este rezident dar un e neapărat – poate merge la orice birou de pe teritoriul spaniol.  Mai jos găsiţi adresele acestor birouri după provincia. Albacete Asturias Barcelona Burgos Cáceres Cantabria Ceuta Granada Islas Baleares La Coruña La Rioja Las Palmas Madrid Málaga Melilla Murcia Navarra Santa Cruz de Tenerife Sevilla Vale