Treceți la conținutul principal

România un pas în fața corupției


Am citit de curand pe un site, că în România există o aplicație anti-șpagă pentru Smartphone.
Interesații o pot gasi pe siteul Un Guvern Mai Bun, o APP gratuită, foarte interesantă, dar mai ales utilă, numită InfoCoruptie, si care poate fi descarcată aici



DescrierePrin intermediul aplicaţiei puteţi suna la un telefon verde anticorupţie pentru a reclama fapte de corupţie din poliţie, justiţie, sănătate, finanţe publice, educaţie etc sau puteţi posta anonim de pe telefon direct pe piatadespaga.ro, completând un scurt formular cu informaţii despre valoarea mitei şi domeniul, oraşul şi instituţia la care aţi dat mită, precum şi gradul de mulţumire faţă de serviciile pe care le-aţi primit în urma dării de mită. Asta în cazul in care aţi dat mită. Daca nu aţi dat mită, completaţi acelasi formular anonim, dar bifaţi că nu a fost nevoie să daţi mită, ca să se ştie unde nu este nevoie să dai mită în România.Cu ajutorul aplicaţiei puteţi completa un test de cunoştinţe anticorupţie şi aveţi informaţii la zi despre toate evenimentele din domeniul eticii, conformităţii şi anti-corupţiei din România şi Europa (conferinţe, training-uri, şcoli de vară, proteste etc).Daca vă interează cum este devalizat bugetul public şi vreţi să faceţi ceva împotriva corupţiei, puteţi să activaţi şi in mişcarea EurptieAnticoruptie de pe Facebook.Mai multe detalii despre ce face aplicaţia "InfoCorupţie" găsiţi la adresa www.guvernmaibun.ro







Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum se obtine modelul nou de certificat de nastere/casatorie?

In ultimul timp ma tot intreaba cititorii blogului de cum se poate obtine modelul nou de certificat de nastere si/sau casatorie din Romania. Sunt 3 variante: 1. Sa mergi PERSONAL la starea civila unde te-ai nascut sau te-ai casatorit. 2. Cu IMPUTERNICIRE NOTARIALA SPECIALA obtinuta la un consulat al Romaniei in Spania prin care o alta persoana poate realiza toate formalitatile necesare in locul tau. 3. Cu IMPUTERNICIRE NOTARIALA SPECIALA obtinuta la un Notariat spaniol, pe care pui apostila de la Haga la Colegio de los notarios al Provinciei unde ai facut imputernicirea, apoi trebuie tradusa de un traducator autorizat al Ministerului de Justitie din Romania si legalizata de un notar din Romania, prin care o alta persoana poate realiza toate formalitatile necesare in locul tau. Cum se intampla in multe cazuri, nu ai cui sa ii trimiti imputernicirea pentru ca nu ai nici un familiar in tara, in localitatea in care te.ai nascut (ca poate esti dintr-un sat uitat de lume) si nu stii c...

Cum sa ceri Cazierul in Spania? ACTUALIZARE SEPTIEMBRIE 2018

Datorită unei întrebări adresate blogului azi vă voi explica cum se cere un certificat de antecedente penale în Spania (cazier). Unde se solicita personal? Cine îl poate solicita? Cum se cere un cazier? Orice persoană fizică majoră poate solicita cazierul. Se cere de diferite forme: - Personal  - Prin poştă  - Pe internet Se plăteşte o taxă pentru cazier Modelul 790 ce se poate descărca şi aici sau puteţi cere un formular la Gerencia Teritorial del Ministero de Justicia. PAŞII NECESARI PENTRU A SOLICITA CAZIERUL SPANIOL PERSONAL 1. - Cetăţeanul se prezintă la Gerencias Territoriales del Ministerio de Justicia în provincia unde este rezident dar un e neapărat – poate merge la orice birou de pe teritoriul spaniol.  Mai jos găsiţi adresele acestor birouri după provincia. Albacete Asturias Barcelona Burgos Cáceres Cantabria Ceuta Granada Islas Baleares La Coruña La Rioja Las Palmas Madrid Málaga Melilla Murcia Navarra Santa Cruz de Tenerife ...

SE SCHIMBĂ BULETINELE DE IDENTITATE!

De la 1 iulie ne vor fi eliberate cărţi de identitate după model european. Mai mult, cine doreşte poate opta pentru cărţi de identitate electronice . Aşa au anunţat autorităţile care susţin că noile buletine vor conţine inclusiv amprentele titularului, scrie  adevărul.ro. Specialiştii din cadrul Ministerului de Interne asigură că buletinul electronic nu va fi impus. „Cine nu doreşte carte de identitate electronică poate opta pentru una normală, care va fi asemănătoare cu cea electronică, dar nu va conţine cipul şi amprentele deţinătorului“, a explicat Laura Cusa, şeful serviciului juridic din Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor. Potrivit acesteia, implementarea noilor buletine se va face în mod treptat, în termen de maximum 6 luni de la data emiterii primei cărţi electronice de identitate. Carte de identitate tip smart card Atât cartea de identitate, cât şi cartea electronică de identitate vor avea dimensiunile de 85,6×54,0 mm (format ID-1 – adică aproximativ cât un perm...