Treceți la conținutul principal

Precizări privind liberalizarea de la 1 ianuarie 2014 a accesului cetăţenilor români pe piaţa muncii din Spania

În perspectiva încheierii, la data de 31 decembrie 2013, a perioadei tranzitorii de 7 ani de la aderarea României la UE, de-a lungul căreia vechile state membre aveau dreptul să impună cetăţenilor români restricţii privind accesul pe pieţele naţionale ale muncii, Ambasada României de la Madrid efectuează demersuri pe lângă autorităţile spaniole competente pentru a colabora în vederea bunei derulări a liberalizării accesului lucrătorilor români pe piaţa spaniolă a muncii.

În acest context, in urma recentei reuniuni a reprezentanţilor Grupului bilateral de lucru pentru monitorizarea aplicării restricţiilor de acces pe piaţa muncii spaniolă pentru lucrătorii români, desfasurate  în data de 22 noiembrie la sediul  Ministerului Muncii şi Securităţii Sociale spaniol, partener deosebit de important pentru problematica în discuţie, vă informăm asupra elementelor de interes rezultate:
    sursa foto: http://romaniaexpres.es
  • autorităţile spaniole vor adopta toate masurile necesare pentru aplicarea la timp si in conditii optime a masurii de liberalizare. Va fi transmisă birourilor din teritoriu o comunicare privind ridicarea începând cu data de 1 ianuarie 2014 a restricţiilor privind angajarea cetăţenilor români;
  • de la data de 1 ianuarie 2014 menţiunea referitoare la dreptul de muncă din certificatele de rezidenţă nu mai produce efecte juridice;
  • după data de 1 ianuarie 2014 cetăţenii români care au în certificatul de rezidenţă menţiunea referitoare la necesitatea obţinerii unei autorizaţii pentru a avea drept de angajare vor avea posibilitatea să solicite Comisariatelor de Poliţie, în condiţiile respectării şi a noilor condiţii cu privire la obţinerea certificatului de rezidenţă (existenţa unui contract de muncă sau a veniturilor suficiente şi a asigurării private de sănătate),  schimbarea acestor certificate cu unele din care această menţiune să fie eliminată;
  • şi după data de 1 ianuarie 2014 angajarea se poate face în baza documentului naţional de identitate;
  • pentru obţinerea de informaţii sau pentru eventuale sesizări pot fi folosite numerele de telefon şi adresa de e-mail indicate pe site-ul Ministerului Muncii spaniol:
    • numere telefon: 91 363 71 08 / 91 363 90 71, program de informaţii de la 9:00 la 14:00;
  • De asemenea, pentru detalii şi clarificări suplimentare vă puteţi adresa Ambasadei României de la Madrid:

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum sa ceri Cazierul in Spania? ACTUALIZARE SEPTIEMBRIE 2018

Datorită unei întrebări adresate blogului azi vă voi explica cum se cere un certificat de antecedente penale în Spania (cazier).
Unde se solicita personal? Cine îl poate solicita? Cum se cere un cazier? Orice persoană fizică majoră poate solicita cazierul.
Se cere de diferite forme:- Personal - Prin poştă - Pe internetSe plăteşte o taxă pentru cazier Modelul 790 ce se poate descărca şi aici sau puteţi cere un formular la Gerencia Teritorial del Ministero de Justicia.PAŞII NECESARI PENTRU A SOLICITA CAZIERUL SPANIOL PERSONAL
1. - Cetăţeanul se prezintă la Gerencias Territoriales del Ministerio de Justicia în provincia unde este rezident dar un e neapărat – poate merge la orice birou de pe teritoriul spaniol. Mai jos găsiţi adresele acestor birouri după provincia.

AlbaceteAsturiasBarcelonaBurgosCáceresCantabriaCeutaGranadaIslas BalearesLa CoruñaLa RiojaLas Palmas

SE SCHIMBĂ BULETINELE DE IDENTITATE!

De la 1 iulie ne vor fi eliberate cărţi de identitate după model european. Mai mult, cine doreşte poate opta pentru cărţi de identitate electronice. Aşa au anunţat autorităţile care susţin că noile buletine vor conţine inclusiv amprentele titularului, scrie adevărul.ro. Specialiştii din cadrul Ministerului de Interne asigură că buletinul electronic nu va fi impus. „Cine nu doreşte carte de identitate electronică poate opta pentru una normală, care va fi asemănătoare cu cea electronică, dar nu va conţine cipul şi amprentele deţinătorului“, a explicat Laura Cusa, şeful serviciului juridic din Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor. Potrivit acesteia, implementarea noilor buletine se va face în mod treptat, în termen de maximum 6 luni de la data emiterii primei cărţi electronice de identitate. Carte de identitate tip smart card Atât cartea de identitate, cât şi cartea electronică de identitate vor avea dimensiunile de 85,6×54,0 mm (format ID-1 – adică aproximativ cât un permis de conducere)…

Cum se obtine modelul nou de certificat de nastere/casatorie?

In ultimul timp ma tot intreaba cititorii blogului de cum se poate obtine modelul nou de certificat de nastere si/sau casatorie din Romania.
Sunt 3 variante:
1. Sa mergi PERSONAL la starea civila unde te-ai nascut sau te-ai casatorit.
2. Cu IMPUTERNICIRE NOTARIALA SPECIALA obtinuta la un consulat al Romaniei in Spania prin care o alta persoana poate realiza toate formalitatile necesare in locul tau.
3. Cu IMPUTERNICIRE NOTARIALA SPECIALA obtinuta la un Notariat spaniol, pe care pui apostila de la Haga la Colegio de los notarios al Provinciei unde ai facut imputernicirea, apoi trebuie tradusa de un traducator autorizat al Ministerului de Justitie din Romania si legalizata de un notar din Romania, prin care o alta persoana poate realiza toate formalitatile necesare in locul tau.

Cum se intampla in multe cazuri, nu ai cui sa ii trimiti imputernicirea pentru ca nu ai nici un familiar in tara, in localitatea in care te.ai nascut (ca poate esti dintr-un sat uitat de lume) si nu stii ce sa fa…