Treceți la conținutul principal

Noi precizări privind accesul cetăţenilor români pe piaţa muncii din Spania


Noi precizări privind accesul cetăţenilor români pe piaţa muncii din Spania

Pornind de la solicitările şi sesizările cetăţenilor, Ambasada României la Madrid a realizat demersurile necesare pe lângă autorităţile spaniole competente, în cadrul mecanismului instituţional româno-spaniol creat pentru monitorizarea aplicării restricţiilor de acces pe piaţa muncii, din care au reieşit următoarele clarificări şi elemente de interes:  
  1. În plus faţă de categoriile cunoscute, beneficiază de liber acces pe piaţa muncii din Spania şi 
    1. Membrii de familie români (soţ, soţie, copil sub 21 de ani sau aflat în întreţinere) ai unui cetăţean european cu liber acces pe piaţa muncii din Spania:Cetăţeanul român care este soţul, soţia, copilul sub 21 de ani sau aflat în întreţinerea unui cetăţean al unui stat membru UE (nu neapărat român) care are drept de liber acces pe piaţa muncii din Spania, conform legislaţiei europene în vigoare, beneficiază de dreptul la liberă angajare.
    2. Persoanele care au avut un contract de practică Persoanele care, la data de 22 iulie 2011, beneficiau de un contract de practică aflat în derulare, beneficiază de drept de liber acces pe piaţa muncii din Spania.
  2. Nu beneficiază de liber acces pe piaţa muncii din Spania
    1. Partenerii înregistraţi („pareja de hecho”) ai unui cetăţean european cu liber acces pe piaţa muncii din Spania Conform Anexei VII a Tratatului de aderare a României la Uniunea Europeană, dreptul de liber acces pe piaţa muncii din Spania se transferă doar soţului sau soţiei şi copiilor sub 21 de ani sau peste această vârstă aflaţi în întreţinere, NU şi partenerului înregistrat (“pareja de hecho”), pentru care angajatorul va trebui să solicite o autorizaţie de muncă, pentru a putea lucra legal în Spania. 
  3. Alte situaţii speciale
    1. Cazul autorizaţiilor de muncă acordate până la 31 decembrie 2012, deşi contractul pentru care fuseseră solicitate depăşea această dată În cazul în care perioada prevăzută în contractul de muncă pentru care s-a solicitat o autorizaţie de muncă pentru un lucrător român depăşeşte data de 31 decembrie 2012, dar autorizaţia a fost acordată doar până la acea dată, se va prelungi din oficiu autorizaţia, după cum urmează: 
      1. contractele pentru perioadă determinată, sub 1 an - se va prelungi autorizaţia conform perioadei rămase din contract;
      2. contractele pentru 1 an - se prelungeşte autorizaţia conform perioadei rămase, apoi cetăţeanul român beneficiază de liber acces pe piaţa muncii;
      3. contractele pe perioadă nedeterminată - se prelungeşte autorizaţia până la finalul anului 2013.
    2. Schimbarea menţiunii referitoare la dreptul de muncă pe teritoriul Spaniei care apare în certificatele de rezidenţă eliberate după 22 iulie 2011
      În  situaţia în care persoanei care la 22 iulie 2012 avea drept de liber acces pe piaţa muncii spaniolă sau membrilor de familie li s-a trecut în certificatul de rezidenţă menţiunea că nu pot lucra în contul terţilor fără autorizaţie de muncă, sau dacă ulterior acestei date cetăţeanul a dobândit drept de angajare (la fel membrii de familie) poate solicita, prin prezentarea documentelor doveditoare („vida laboral”, certificat de căsătorie/naştere, după caz) eliberarea unui alt certificat de rezidenţă în care să nu mai apară menţiunea respectivă.
    3. Drepturile persoanelor care, în ciuda restricţiilor, au fost înregistrate cu contract la Securitatea Socială spaniolă fără autorizaţie de muncă, deşi nu aveau drept de liber acces pe piaţa muncii Din raţiuni birocratice care ţin de partea spaniolă, un număr restrâns de cetăţeni români au fost angajaţi cu contract de muncă înregistrat la Securitatea Socială spaniolă, cu toate că nu aveau drept de liberă angajare.Deşi li se vor lua în considerare perioadele cotizate, atât pentru stabilirea dreptului la şomaj, cât şi pentru pensie, aceşti cetăţeni nu au drept de liber acces pe piaţa muncii şi pentru regularizarea situaţiei în care se află sau pentru o nouă angajare, angajatorul trebuie să solicite pentru ei autorizaţia de muncă.
Pentru detalii şi clarificări suplimentare vă puteţi adresa Ambasadei României la Madrid:
Biroul ataşatului pe probleme de muncă şi afaceri sociale,
telefon: 0034.91.350.73.56;
fax: 0034.91.345.29.17,
email: cristina.florea@embajadaderumania.es;
agregado.trabajo@embajadaderumania.es.

sursa madrid.mae.ro

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum se obtine modelul nou de certificat de nastere/casatorie?

In ultimul timp ma tot intreaba cititorii blogului de cum se poate obtine modelul nou de certificat de nastere si/sau casatorie din Romania. Sunt 3 variante: 1. Sa mergi PERSONAL la starea civila unde te-ai nascut sau te-ai casatorit. 2. Cu IMPUTERNICIRE NOTARIALA SPECIALA obtinuta la un consulat al Romaniei in Spania prin care o alta persoana poate realiza toate formalitatile necesare in locul tau. 3. Cu IMPUTERNICIRE NOTARIALA SPECIALA obtinuta la un Notariat spaniol, pe care pui apostila de la Haga la Colegio de los notarios al Provinciei unde ai facut imputernicirea, apoi trebuie tradusa de un traducator autorizat al Ministerului de Justitie din Romania si legalizata de un notar din Romania, prin care o alta persoana poate realiza toate formalitatile necesare in locul tau. Cum se intampla in multe cazuri, nu ai cui sa ii trimiti imputernicirea pentru ca nu ai nici un familiar in tara, in localitatea in care te.ai nascut (ca poate esti dintr-un sat uitat de lume) si nu stii c

Cum sa ceri Cazierul in Spania? ACTUALIZARE SEPTIEMBRIE 2018

Datorită unei întrebări adresate blogului azi vă voi explica cum se cere un certificat de antecedente penale în Spania (cazier). Unde se solicita personal? Cine îl poate solicita? Cum se cere un cazier? Orice persoană fizică majoră poate solicita cazierul. Se cere de diferite forme: - Personal  - Prin poştă  - Pe internet Se plăteşte o taxă pentru cazier Modelul 790 ce se poate descărca şi aici sau puteţi cere un formular la Gerencia Teritorial del Ministero de Justicia. PAŞII NECESARI PENTRU A SOLICITA CAZIERUL SPANIOL PERSONAL 1. - Cetăţeanul se prezintă la Gerencias Territoriales del Ministerio de Justicia în provincia unde este rezident dar un e neapărat – poate merge la orice birou de pe teritoriul spaniol.  Mai jos găsiţi adresele acestor birouri după provincia. Albacete Asturias Barcelona Burgos Cáceres Cantabria Ceuta Granada Islas Baleares La Coruña La Rioja Las Palmas Madrid Málaga Melilla Murcia Navarra Santa Cruz de Tenerife Sevilla Vale

Buletinul de identitate expirat

Datorită unor întrebări pe care le-am primit în ultimele zile în legătură cu Cartea de identitate expirată am să fac câteva precizări: Dacă ai buletinul expirat şi eşti în Spania - i-aţi bilet de România înainte să expire. (sfatul meu:)) Aflaţi din timp care sunt  Actele necesare  pentru reînnoirea acestuia şi completaţi  formularul  ( În eventualitatea descărcării de pe internet, formularul de cerere va fi tipărit în format A4, iar cele două pagini trebuie să se regăsească pe aceeaşi foaie (faţă-verso). Cererile pot fi completate olograf sau prin alte sisteme de tehnoredactare, cu excepţia rubricii destinată semnăturii, care trebuie completată numai olograf (de mână). ) Întrebare:  În cât timp se poate solicita eliberarea unei noi cărţi de identitate, ca urmare a expirării celei deţinute anterior? Răspuns:  În   conformitate cu prevederile art.18 alin. (3) al Ordonanţei de urgenţă nr.97/2005 privind evidenta, domiciliu, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor romani, cu modi