Treceți la conținutul principal

Drepturile de pensie



Aţi lucrat într-una sau mai multe ţări europene? Vă faceţi griji cu privire la drepturile dumneavoastră de pensie? Un pliant publicat recent despre drepturile de pensie în UE vă prezintă care sunt acestea.
 
Dat fiind numărul mare de europeni care aleg să trăiască şi să lucreze în altă ţară, beneficiind astfel de principiul liberei circulaţii, mulţi pot întâmpina probleme în momentul pensionării. Cu o populaţie tot mai îmbătrânită, dar totuşi mobilă, drepturile de pensie în Europa pot părea adesea confuze.
 
Un pliant publicat în 2012 are scopul de a clarifica aceste aspecte. Acesta prezintă în mare care sunt drepturile de pensie de bază ale cetăţenilor europeni şi explică pas cu pas cum se obţin drepturile de pensie pentru persoanele care au lucrat în mai mult de un stat membru al UE, precum şi în Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia. De aici aflaţi care ţară plăteşte pensia şi cum este ea calculată.
 
În general, pensiile se calculează pe baza dosarului de asigurat din fiecare ţară în care persoana a trăit şi a lucrat. Suma primită din fiecare ţară, va corespunde perioadei în care lucrătorul a fost asigurat în ţara respectivă.
 
Chiar dacă o persoană a lucrat în mai multe ţări, cererea de pensionare se depune în ţara de reşedinţă. În cazul în care persoana nu a lucrat niciodată în această ţară, cererea trebuie depusă în ţara în care a avut ultimul loc de muncă.
 
Contribuţiile la asigurările sociale şi coordonarea sistemelor de asigurări sociale în UE sunt o problemă complexă. Trebuie să reţineţi că normele privind contribuţiile la asigurările sociale în UE nu înlocuiesc sistemele naţionale de asigurări sociale. UE nu oferă decât câteva norme comune care să protejeze drepturile dumneavoastră la prestaţii de asigurări sociale atunci când circulaţi în UE.
 
Cu toate acestea, cu ajutorul acestui nou pliant gratuit şi de utilitate practică, lucrătorii sunt informaţi despre drepturile pe care le au şi modul în care să le obţină atunci când se pensionează.
 
 
Mai multe informaţii:
 
Pliant despre asigurările sociale şi mobilitate
 
Căutaţiinformaţii despre coordonarea sistemelor de asigurări sociale în UE

sursa:reteaua eures

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

SE SCHIMBĂ BULETINELE DE IDENTITATE!

De la 1 iulie ne vor fi eliberate cărţi de identitate după model european. Mai mult, cine doreşte poate opta pentru cărţi de identitate electronice. Aşa au anunţat autorităţile care susţin că noile buletine vor conţine inclusiv amprentele titularului, scrie adevărul.ro. Specialiştii din cadrul Ministerului de Interne asigură că buletinul electronic nu va fi impus. „Cine nu doreşte carte de identitate electronică poate opta pentru una normală, care va fi asemănătoare cu cea electronică, dar nu va conţine cipul şi amprentele deţinătorului“, a explicat Laura Cusa, şeful serviciului juridic din Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor. Potrivit acesteia, implementarea noilor buletine se va face în mod treptat, în termen de maximum 6 luni de la data emiterii primei cărţi electronice de identitate. Carte de identitate tip smart card Atât cartea de identitate, cât şi cartea electronică de identitate vor avea dimensiunile de 85,6×54,0 mm (format ID-1 – adică aproximativ cât un permis de conducere)…

Buletinul de identitate expirat

Datorită unor întrebări pe care le-am primit în ultimele zile în legătură cu Cartea de identitate expirată am să fac câteva precizări: Dacă ai buletinul expirat şi eşti în Spania - i-aţi bilet de România înainte să expire. (sfatul meu:)) Aflaţi din timp care sunt Actele necesare pentru reînnoirea acestuia şi completaţi formularul (În eventualitatea descărcării de pe internet, formularul de cerere va fi tipărit în format A4, iar cele două pagini trebuie să se regăsească pe aceeaşi foaie (faţă-verso). Cererile pot fi completate olograf sau prin alte sisteme de tehnoredactare, cu excepţia rubricii destinată semnăturii, care trebuie completată numai olograf (de mână).) Întrebare: În cât timp se poate solicita eliberarea unei noi cărţi de identitate, ca urmare a expirării celei deţinute anterior? Răspuns: Înconformitate cu prevederile art.18 alin. (3) al Ordonanţei de urgenţă nr.97/2005 privind evidenta, domiciliu, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor romani, cu modificările şi co…

Cum sa ceri Cazierul in Spania? ACTUALIZARE SEPTIEMBRIE 2018

Datorită unei întrebări adresate blogului azi vă voi explica cum se cere un certificat de antecedente penale în Spania (cazier).
Unde se solicita personal? Cine îl poate solicita? Cum se cere un cazier? Orice persoană fizică majoră poate solicita cazierul.
Se cere de diferite forme:- Personal - Prin poştă - Pe internetSe plăteşte o taxă pentru cazier Modelul 790 ce se poate descărca şi aici sau puteţi cere un formular la Gerencia Teritorial del Ministero de Justicia.PAŞII NECESARI PENTRU A SOLICITA CAZIERUL SPANIOL PERSONAL
1. - Cetăţeanul se prezintă la Gerencias Territoriales del Ministerio de Justicia în provincia unde este rezident dar un e neapărat – poate merge la orice birou de pe teritoriul spaniol. Mai jos găsiţi adresele acestor birouri după provincia.

AlbaceteAsturiasBarcelonaBurgosCáceresCantabriaCeutaGranadaIslas BalearesLa CoruñaLa RiojaLas Palmas