Treceți la conținutul principal

Alegeri parlamentare 9 decembrie 2012, orele 7:00 – 21:00 (ora locală)


Cetățenii români cu reședința în Spania își vor putea exercita dreptul de vot cu ocazia alegerilor legislative din România programate pentru ziua de duminică, 9 decembrie 2012, la un număr de 41 de secții de votare organizate de Ambasada României de la Madrid și misiunile consulare ale României din Spania, cu sprijinul deosebit al autorităților spaniole. Este pentru a doua oară când diaspora va fi direct reprezentată în Parlamentul României, iar cetățenii români rezidenți în Spania vor putea alege între candidații înscriși pentru Camera Deputaților și Senat, din colegiul uninominal nr. 1 din cadrul circumscripției nr. 43
Programul de votare în ziua de duminică, 9 decembrie 2012, va fi 07:00 - 21:00 (ora locală).

Cetățenii români rezidenți în SPANIA vor putea vota pe baza următoarelor documente:
1. Paşaport cu menţiunea privind stabilirea domiciliului în Spania (tip CRDS) dovedind astfel că domiciliază în ţara în care intenţionează să îşi exercite dreptul de vot (în acest caz Spania);
sau
2. Paşaport simplu (cu menţiunea localităţii de domiciliu din România) însoţit de documentul emis de autorităţile spaniole care dovedeşte reşedinţa în Spania.
sau
3. Cartea de identitate însoţită de documentul emis de autorităţile străine care dovedeşte reşedinţa în Spania. 


Documentele care atestă reşedinţa în Spania:
1. Certificat de reşedinţă pentru cetăţeni comunitari (Certificado de registro) / foaia verde
2. Dovadă oficială a depunerii actelor pentru preschimbarea certificatului de cetăţean comunitar (resguardo) însoţit de certificatul de rezidenţă (care se preschimbă).


Categorii speciale de alegători:
1. Personalul misiunilor diplomatice şi al oficiilor consulare votează la secţia de votare constituită pe lângă misiunea diplomatică sau oficiul consular la care îşi desfăşoară activitatea în baza paşaportului diplomatic sau a paşaportului de serviciu.
2. Militarii, poliţiştii şi personalul civil român din instituţiile sistemului de apărare, ordine publică şisiguranţă naţională trimişi în misiune în teatre de operaţiuni din străinătate îşi exercită dreptul de vot la orice secţie de votare constituită în ţara în care îşi desfăşoară misiunea pe baza paşaportului de serviciu.
În baza deciziei BEC nr.79/22.11.2012, secţiile de votare din străinătate (în acest caz Spania) nu vor avea sau utiliza urne speciale (mobile).

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

SE SCHIMBĂ BULETINELE DE IDENTITATE!

De la 1 iulie ne vor fi eliberate cărţi de identitate după model european. Mai mult, cine doreşte poate opta pentru cărţi de identitate electronice. Aşa au anunţat autorităţile care susţin că noile buletine vor conţine inclusiv amprentele titularului, scrie adevărul.ro. Specialiştii din cadrul Ministerului de Interne asigură că buletinul electronic nu va fi impus. „Cine nu doreşte carte de identitate electronică poate opta pentru una normală, care va fi asemănătoare cu cea electronică, dar nu va conţine cipul şi amprentele deţinătorului“, a explicat Laura Cusa, şeful serviciului juridic din Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor. Potrivit acesteia, implementarea noilor buletine se va face în mod treptat, în termen de maximum 6 luni de la data emiterii primei cărţi electronice de identitate. Carte de identitate tip smart card Atât cartea de identitate, cât şi cartea electronică de identitate vor avea dimensiunile de 85,6×54,0 mm (format ID-1 – adică aproximativ cât un permis de conducere)…

Buletinul de identitate expirat

Datorită unor întrebări pe care le-am primit în ultimele zile în legătură cu Cartea de identitate expirată am să fac câteva precizări: Dacă ai buletinul expirat şi eşti în Spania - i-aţi bilet de România înainte să expire. (sfatul meu:)) Aflaţi din timp care sunt Actele necesare pentru reînnoirea acestuia şi completaţi formularul (În eventualitatea descărcării de pe internet, formularul de cerere va fi tipărit în format A4, iar cele două pagini trebuie să se regăsească pe aceeaşi foaie (faţă-verso). Cererile pot fi completate olograf sau prin alte sisteme de tehnoredactare, cu excepţia rubricii destinată semnăturii, care trebuie completată numai olograf (de mână).) Întrebare: În cât timp se poate solicita eliberarea unei noi cărţi de identitate, ca urmare a expirării celei deţinute anterior? Răspuns: Înconformitate cu prevederile art.18 alin. (3) al Ordonanţei de urgenţă nr.97/2005 privind evidenta, domiciliu, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor romani, cu modificările şi co…

Cum sa ceri Cazierul in Spania? ACTUALIZARE SEPTIEMBRIE 2018

Datorită unei întrebări adresate blogului azi vă voi explica cum se cere un certificat de antecedente penale în Spania (cazier).
Unde se solicita personal? Cine îl poate solicita? Cum se cere un cazier? Orice persoană fizică majoră poate solicita cazierul.
Se cere de diferite forme:- Personal - Prin poştă - Pe internetSe plăteşte o taxă pentru cazier Modelul 790 ce se poate descărca şi aici sau puteţi cere un formular la Gerencia Teritorial del Ministero de Justicia.PAŞII NECESARI PENTRU A SOLICITA CAZIERUL SPANIOL PERSONAL
1. - Cetăţeanul se prezintă la Gerencias Territoriales del Ministerio de Justicia în provincia unde este rezident dar un e neapărat – poate merge la orice birou de pe teritoriul spaniol. Mai jos găsiţi adresele acestor birouri după provincia.

AlbaceteAsturiasBarcelonaBurgosCáceresCantabriaCeutaGranadaIslas BalearesLa CoruñaLa RiojaLas Palmas