Treceți la conținutul principal

Rezultate REFERENDUM 2012 - 14.500 participanti la vot in Spania

Participarea la referendum nu a fost masiva, cu toate ca numarul de 14.500 de voturi exprimate depasesc numarul alegatorilor de la referendumul din 2007, cand au fost inregistrate 14.100 voturi. Din cei peste 700.000 de romani cu drept de vot, la referendumul din 29 iulie s-au prezentat doar 2 la suta.
La referendumul de duminica, 29 iulie, romanii din Spania au votat in reprize si una dintre acestea a fost la orele pranzului, cand caldura este foarte mare in Spania.
Doar la sectiile din Coslada si Zaragoza a fost un flux constant de alegatori si de aceea la acestea s-au inregistrat cele mai multe voturi in Spania, 1200 si respectiv 1100. 
Romanii din Spania au votat asemanator ca si la referendumul de suspendare a presedintelui din 2007, in privinta numarului de voturi, cu toate ca numarul compatriotilor stabiliti in Spania a crescut foarte mult in aceasta perioada, pana la 912.000. Mai mult, la ultimul referendum au fost create 46 de sectii, mai multe ca oricand.
Nu a fost depasit insa recordul de participare de la alegerile prezidentiale din 2009, cand in turul al doilea au votat aproape 36 de mii de romani in Spania.
Multi dintre cei care au mers la urne au spus ca-si doresc o Romanie in care sa se poata intoarce, insa au existat si numerosi romani care nu au aflat de referendum. In afara de comunicatele transmise de Ambasada si Consulate, in Spania nu a existat nici un fel de campanie electorala pentru referendumul din 29 iulie.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum se obtine modelul nou de certificat de nastere/casatorie?

In ultimul timp ma tot intreaba cititorii blogului de cum se poate obtine modelul nou de certificat de nastere si/sau casatorie din Romania. Sunt 3 variante: 1. Sa mergi PERSONAL la starea civila unde te-ai nascut sau te-ai casatorit. 2. Cu IMPUTERNICIRE NOTARIALA SPECIALA obtinuta la un consulat al Romaniei in Spania prin care o alta persoana poate realiza toate formalitatile necesare in locul tau. 3. Cu IMPUTERNICIRE NOTARIALA SPECIALA obtinuta la un Notariat spaniol, pe care pui apostila de la Haga la Colegio de los notarios al Provinciei unde ai facut imputernicirea, apoi trebuie tradusa de un traducator autorizat al Ministerului de Justitie din Romania si legalizata de un notar din Romania, prin care o alta persoana poate realiza toate formalitatile necesare in locul tau. Cum se intampla in multe cazuri, nu ai cui sa ii trimiti imputernicirea pentru ca nu ai nici un familiar in tara, in localitatea in care te.ai nascut (ca poate esti dintr-un sat uitat de lume) si nu stii c...

Cum sa ceri Cazierul in Spania? ACTUALIZARE SEPTIEMBRIE 2018

Datorită unei întrebări adresate blogului azi vă voi explica cum se cere un certificat de antecedente penale în Spania (cazier). Unde se solicita personal? Cine îl poate solicita? Cum se cere un cazier? Orice persoană fizică majoră poate solicita cazierul. Se cere de diferite forme: - Personal  - Prin poştă  - Pe internet Se plăteşte o taxă pentru cazier Modelul 790 ce se poate descărca şi aici sau puteţi cere un formular la Gerencia Teritorial del Ministero de Justicia. PAŞII NECESARI PENTRU A SOLICITA CAZIERUL SPANIOL PERSONAL 1. - Cetăţeanul se prezintă la Gerencias Territoriales del Ministerio de Justicia în provincia unde este rezident dar un e neapărat – poate merge la orice birou de pe teritoriul spaniol.  Mai jos găsiţi adresele acestor birouri după provincia. Albacete Asturias Barcelona Burgos Cáceres Cantabria Ceuta Granada Islas Baleares La Coruña La Rioja Las Palmas Madrid Málaga Melilla Murcia Navarra Santa Cruz de Tenerife ...

SE SCHIMBĂ BULETINELE DE IDENTITATE!

De la 1 iulie ne vor fi eliberate cărţi de identitate după model european. Mai mult, cine doreşte poate opta pentru cărţi de identitate electronice . Aşa au anunţat autorităţile care susţin că noile buletine vor conţine inclusiv amprentele titularului, scrie  adevărul.ro. Specialiştii din cadrul Ministerului de Interne asigură că buletinul electronic nu va fi impus. „Cine nu doreşte carte de identitate electronică poate opta pentru una normală, care va fi asemănătoare cu cea electronică, dar nu va conţine cipul şi amprentele deţinătorului“, a explicat Laura Cusa, şeful serviciului juridic din Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor. Potrivit acesteia, implementarea noilor buletine se va face în mod treptat, în termen de maximum 6 luni de la data emiterii primei cărţi electronice de identitate. Carte de identitate tip smart card Atât cartea de identitate, cât şi cartea electronică de identitate vor avea dimensiunile de 85,6×54,0 mm (format ID-1 – adică aproximativ cât un perm...