Treceți la conținutul principal

Procedura de vot la referendum pentru romanii din strainatate

Ministerul Afacerilor Externe informeaza cetatenii romani aflati in strainatate ca pot vota la Referendumul national pentru demiterea Presedintelui Romaniei din 29 iulie 2012, in cadrul ambasadelor si oficiilor consulare ale Romaniei din strainatate, pe baza urmatoarelor acte de identitate emise de autoritatile romane: pasaportul simplu, pasaportul de serviciu, pasaportul diplomatic sau cartea de identitate, se informeaza intr-un comunicat al MAE.

Cetatenii romani pot vota in strainatate la orice sectie de votare, fiind inscrisi pe listele electorale suplimentare.
Scrutinul se desfasoara in data de 29 iulie 2012, incepand cu ora 8.00 pana la ora 20.00, ora locala.
In context, Ministerul Afacerilor Externe face un apel public catre cetatenii romani care se afla in strainatate sa verifice valabilitatea documentelor de identitate pe care le detin si sa faca demersurile necesare pe langa misiunile diplomatice sau oficiile noastre consulare pentru reactualizarea in timp util a acestora.
Pentru exercitarea votului, alegatorul trebuie sa mearga la sectia de votare, urmand sa fie inscris pe un tabel electoral cuprinzand: numele si prenumele, codul numeric personal, domiciliul, seria si numarul actului de identitate, fiecare alegator semnand de prezenta in acest tabel. Membrii biroului electoral verifica daca este cetatean roman - pe baza actului de identitate pe care il prezinta, fiind verificat in egala masura daca actul de identitate respectiv este valabil.
In momentul prezentarii la sectia de votare, alegatorului i se inmaneaza stampila cu mentiunea "VOTAT" si buletinul de vot, care trebuie sa aiba aplicata pe verso stampila de control a sectiei de votare. Dupa incheierea procesului electoral, listele electorale sunt inaintate Autoritatii Electorale Permanente.
Potrivit legii, Autoritatea Electorala Permanenta este cea care verifica informatia, verifica listele si poate spune daca, pe aceste liste, figureaza cetateni care au votat de mai multe ori. Precizam cetatenilor romani ca, in conformitate cu Legea nr. 3/2000, articolul 54, alin. 1 si 2, alegatorul care voteaza de mai multe ori in ziua referendumului este pasibil de inchisoare de la 6 luni la 5 ani.
Pentru asigurarea unei informari corespunzatoare a cetatenilor romani aflati in strainatate care doresc sa isi exercite dreptul de vot, Ministerul Afacerilor Externe va derula o ampla actiune de informare, atat la nivelul Centralei MAE, prin presa si online, cat si prin intermediul misiunilor diplomatice si al partenerilor institutionali, pentru a asigura o diseminare cat mai larga a informatiei privind modul in care se va putea vota, adresele sectiilor de votare, programul de vot si alte informatii utile.
Informatii actualizate privind atributiile MAE in cadrul Referendumului national, legislatia aferenta, procedura de acreditare a mass-media si a observatorilor externi, lista si adresele sectiilor de votare, precum si alte elemente utile pentru votantul din strainatate se regasesc pe site-ul MAE, in sectiunea "Referendum 2012", la adresa:  http://www.mae.ro/referendum2012 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum se obtine modelul nou de certificat de nastere/casatorie?

In ultimul timp ma tot intreaba cititorii blogului de cum se poate obtine modelul nou de certificat de nastere si/sau casatorie din Romania. Sunt 3 variante: 1. Sa mergi PERSONAL la starea civila unde te-ai nascut sau te-ai casatorit. 2. Cu IMPUTERNICIRE NOTARIALA SPECIALA obtinuta la un consulat al Romaniei in Spania prin care o alta persoana poate realiza toate formalitatile necesare in locul tau. 3. Cu IMPUTERNICIRE NOTARIALA SPECIALA obtinuta la un Notariat spaniol, pe care pui apostila de la Haga la Colegio de los notarios al Provinciei unde ai facut imputernicirea, apoi trebuie tradusa de un traducator autorizat al Ministerului de Justitie din Romania si legalizata de un notar din Romania, prin care o alta persoana poate realiza toate formalitatile necesare in locul tau. Cum se intampla in multe cazuri, nu ai cui sa ii trimiti imputernicirea pentru ca nu ai nici un familiar in tara, in localitatea in care te.ai nascut (ca poate esti dintr-un sat uitat de lume) si nu stii c...

Cum sa ceri Cazierul in Spania? ACTUALIZARE SEPTIEMBRIE 2018

Datorită unei întrebări adresate blogului azi vă voi explica cum se cere un certificat de antecedente penale în Spania (cazier). Unde se solicita personal? Cine îl poate solicita? Cum se cere un cazier? Orice persoană fizică majoră poate solicita cazierul. Se cere de diferite forme: - Personal  - Prin poştă  - Pe internet Se plăteşte o taxă pentru cazier Modelul 790 ce se poate descărca şi aici sau puteţi cere un formular la Gerencia Teritorial del Ministero de Justicia. PAŞII NECESARI PENTRU A SOLICITA CAZIERUL SPANIOL PERSONAL 1. - Cetăţeanul se prezintă la Gerencias Territoriales del Ministerio de Justicia în provincia unde este rezident dar un e neapărat – poate merge la orice birou de pe teritoriul spaniol.  Mai jos găsiţi adresele acestor birouri după provincia. Albacete Asturias Barcelona Burgos Cáceres Cantabria Ceuta Granada Islas Baleares La Coruña La Rioja Las Palmas Madrid Málaga Melilla Murcia Navarra Santa Cruz de Tenerife ...

Buletinul de identitate expirat

Datorită unor întrebări pe care le-am primit în ultimele zile în legătură cu Cartea de identitate expirată am să fac câteva precizări: Dacă ai buletinul expirat şi eşti în Spania - i-aţi bilet de România înainte să expire. (sfatul meu:)) Aflaţi din timp care sunt  Actele necesare  pentru reînnoirea acestuia şi completaţi  formularul  ( În eventualitatea descărcării de pe internet, formularul de cerere va fi tipărit în format A4, iar cele două pagini trebuie să se regăsească pe aceeaşi foaie (faţă-verso). Cererile pot fi completate olograf sau prin alte sisteme de tehnoredactare, cu excepţia rubricii destinată semnăturii, care trebuie completată numai olograf (de mână). ) Întrebare:  În cât timp se poate solicita eliberarea unei noi cărţi de identitate, ca urmare a expirării celei deţinute anterior? Răspuns:  În   conformitate cu prevederile art.18 alin. (3) al Ordonanţei de urgenţă nr.97/2005 privind evidenta, domiciliu, reşedinţa şi actele de identita...