Treceți la conținutul principal

Regimul Lucratorilor Straini in contul tertilor, proveniti din Romania si la membrii familiilor acestora, aflata in vigoare pana la data de 31 decembrie 2012

NORMATIVA SPECIFICA DE APLICARE SGIE/1/2012, referitoare la Regimul Lucratorilor Straini in contul tertilor, proveniti din Romania si la membrii familiilor acestora, aflata in vigoare pana la data de 31 decembrie 2012
In aplicarea dispozitiilor prevazute in paragraful 7 al Anexei VII din Acordul privind conditiile de aderare ale Romaniei si adaptarilor Tratatelor fondatoare ale Uniunii Europene, Consiliul de Ministri a hotarat in cadrul reuniunii din 22 iulie 2011 reactivarea restrictiilor de munca in cazul lucratorilor romani in contul tertilor.
Pe data de 11 august 2011 Comisia Europeana a adoptat Decizia prin care autorizeaza Spania sa suspende de maniera temporara aplicarea articolelor 1 si 6 ale Regulamentului UE 492/2011 al Parlamentului European si al Consiliului, privitor la libera circulatie a lucratorilor in interiorul Uniunii, in ceea ce priveste lucratorii de nationalitate romana.
In completarea Deciziei anterioare, Secretariatul General formuleaza urmatoarele instructiuni, in exercitarea functiei care ii corespunde conform celor stabilite in articolul 8.3.c).4 a Decretului Regal 343/2012, din data de 10 februarie, prin care se stabileste structura organica principala a Ministerului Muncii si Protectiei Sociale.
UNU.APLICARE
Urmatoarele instructiuni se aplica:
1. Cetatenilor de nationalitate romana ce au intrat pe teritoriul spaniol incepand cu data de 22 iulie 2011 sau care se aflau deja acolo, insa nu erau inregistrati in cadrul sistemului de asigurari sociale sau care figurau ca solicitanti de locuri de munca in cadrul Serviciilor Publice de Munca la acea data si care au incercat, pana la data de 30 decembrie 2012:
a)    sa desfasoare in Spania o activitate lucrativa in contul tertilor.
b)    sa desfasoare activitati in contul tertilor, complementare cu activitatea principala, constand in realizarea studiilor, derularea unor studii de formare sau cercetare, realizarea unor practici ne-platite sau servicii de voluntariat.
c)     sa desfasoare in Spania o activitate in contul tertilor, inclusa in vreuna din prevederile de exceptie de la autorizatia de munca
2. Membrii familiilor cetatenilor romani la care s-a facut referire in paragraful anterior.
DOI. REGIMUL REFERITOR LA CETATENII DE NATIONALITATE ROMANA
1.Pentru a  fi acordata o autorizatie temporara de munca cetatenilor romani la care se face referire in Paragraful 1 a), nu se va lua in considerare situatia la nivel national a locurilor de munca si se vor aplica, pe langa efectele specifice de autorizare de lucru in contul tertilor, cerintele prevazute in articolul 64.3 alineatele b) si g), al Regulamentului Legii Organice 4/2000, referitoare la drepturile si libertatile cetatenilor straini din Spania si integrarea lor sociala.
1.1  Procedura va fi initiata de catre angajator, in baza conditiilor stabilite de catre articolul 67 al Regulamentului sus-mentionat.
1.2  In cazul in care procedura va fi realizata in prealabil intrarii lucratorului in Spania, aplicarea sa va fi suspendata pana cand se va produce afilierea corespunzatoare la regimul asociat Asigurarii Sociale. In aceste conditii, intrarea lucratorului pe teritoriul spaniol va trebui sa se realizeze in termen de 3 luni de la notificarea concederii autorizatiei de munca de catre angajatorul solicitant.
1.3   In cazul in care procedura referitoare la autorizatia de munca se va realiza posterior intrarii lucratorului in Spania, aplicarea acesteia va ramana suspendata pana cand in termen de o luna se va realiza afilierea corespunzatoare la regimul asociat Asigurarii Sociale.
2. Acelasi regim ca si cel din alineatul 1 anterior va fi aplicabil la conditiile obtinerii unei autorizatii de munca in contul tertilor pe durata determinata, rezultand din aplicarea celor prevazute in ceea ce priveste cererile de munca si procedura aplicabila acestora in articolele corespondente din Reglement.
2.1 Autorizatiile de munca in contul tertilor de durata determinata nu vor nici ele supuse cerintelor in care situatia nationala sa permita contractarea si nu vor fi aplicate nici cerintele prevazute in organizarea juridica a angajamentului si obligatiei de reintoarcere in tara de origine.
In aceste conditii, eficacitatea autorizatiei nu va fi supusa apartenentei corespunzatoare regimului ce provine de la Securitatea Sociala, fara prejudicierea posibilei terminari a autorizatiei in cazul in care apartenenta nu se va produce in perioada lunii urmatoare de la intrarea muncitorului in Spania (daca procedura autorizarii se va rezolva inaintea mentionate intrari) sau in luna urmatoare notificarii rezolutiei de concesie al angajatorului (daca procedura autorizatiei se va rezolva dupa mentionata intrare).
3. Pentru a acorda o autorizatie temporara de munca, cetatenii romani la care se refera alineatul 1 b), nu se va astepta situatia nationala a ocuparii fortei de munca si vor fi aplicabile, in uzul exclusiv in vederea autorizarii muncii in contul tertilor, cele necesare prevazute in articolul 42 al Regulamentului Legii Organice 4/2000, doar in cazul in care este necesara acreditarea indeplinirii celor cerintelor aplicabile.
4. Pentru acordarea unei autorizatii temporare de lucru, cetatenilor romani la care se refera alineatul 1 c), se va aplica ceea ce se dispune in articolul 41 al Legii Organice 4/2000 si al Regulamentului sau, in ceea ce priveste acreditarea in care se aplica exceptarea necesitatii unei autorizatii de lucru.
5. In oricare din cazurile anterioare, pe termen de trei luni de la intrarea in Spania, cetateanul roman va trebui sa solicite personal inscrierea sa la Registrul Central al Strainilor conform celor prevazute in articolul 7 al Decretului Regal 240/2007, prin care i se vor trimite un certificat de registru in care va figura o referinta la autorizatia sa (sau exceptarea de la autorizatie, dupa caz) de lucru si validitatea acesteia (de la data intrarii in vigoare  autorizatiei de lucru pana la 31 decembrie 2012, indiferent de caz).
TREI. REGIMUL APLICABIL MEMBRILOR FAMILIEI CETATENILOR ROMANI MENTIONATI IN PRIMUL CAPITOL
1. Se va aplica regimul comunitar in ceea ce priveste strainii consortului/consoartei si copiilor mai mici de 21 de ani sau aflati in ingrijirea lor (oricare ar fi nationalitatea acestora) al unui lucrator roman mentionat in primul capitol.
2. Membrilor familiilor din afara Uniunii Europene, ne-inclusi in alineatul anterior, al lucratorilor in contul tertilor, romani, mentionati in Primul capitol, care se afla in Spania de dupa data de 22 iulie 2011, li se va aplica regimul comunitar pentru straini, mai putin celor care doresc sa acceada la un post de lucru in contul tertilor, caz in care li se vor aplica aceste indicatii.
PATRU. APLICATIE IN TIMP.
1.Pe data de 12 aprilie au fost derogate Instructiunile DGI/SGRJ/5/2011, din 22 iulie, si Addendum-ul acestora, din 16 septembrie 2011.
2.Prezentele Instructiuni se vor aplica cu efect retroactiv incepand cu data de 12 aprilie 2012 si pana la data de 31 decembrie 2012.


 SURSA :ROMANUL DIN SPANIA

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum se obtine modelul nou de certificat de nastere/casatorie?

In ultimul timp ma tot intreaba cititorii blogului de cum se poate obtine modelul nou de certificat de nastere si/sau casatorie din Romania. Sunt 3 variante: 1. Sa mergi PERSONAL la starea civila unde te-ai nascut sau te-ai casatorit. 2. Cu IMPUTERNICIRE NOTARIALA SPECIALA obtinuta la un consulat al Romaniei in Spania prin care o alta persoana poate realiza toate formalitatile necesare in locul tau. 3. Cu IMPUTERNICIRE NOTARIALA SPECIALA obtinuta la un Notariat spaniol, pe care pui apostila de la Haga la Colegio de los notarios al Provinciei unde ai facut imputernicirea, apoi trebuie tradusa de un traducator autorizat al Ministerului de Justitie din Romania si legalizata de un notar din Romania, prin care o alta persoana poate realiza toate formalitatile necesare in locul tau. Cum se intampla in multe cazuri, nu ai cui sa ii trimiti imputernicirea pentru ca nu ai nici un familiar in tara, in localitatea in care te.ai nascut (ca poate esti dintr-un sat uitat de lume) si nu stii c

Cum sa ceri Cazierul in Spania? ACTUALIZARE SEPTIEMBRIE 2018

Datorită unei întrebări adresate blogului azi vă voi explica cum se cere un certificat de antecedente penale în Spania (cazier). Unde se solicita personal? Cine îl poate solicita? Cum se cere un cazier? Orice persoană fizică majoră poate solicita cazierul. Se cere de diferite forme: - Personal  - Prin poştă  - Pe internet Se plăteşte o taxă pentru cazier Modelul 790 ce se poate descărca şi aici sau puteţi cere un formular la Gerencia Teritorial del Ministero de Justicia. PAŞII NECESARI PENTRU A SOLICITA CAZIERUL SPANIOL PERSONAL 1. - Cetăţeanul se prezintă la Gerencias Territoriales del Ministerio de Justicia în provincia unde este rezident dar un e neapărat – poate merge la orice birou de pe teritoriul spaniol.  Mai jos găsiţi adresele acestor birouri după provincia. Albacete Asturias Barcelona Burgos Cáceres Cantabria Ceuta Granada Islas Baleares La Coruña La Rioja Las Palmas Madrid Málaga Melilla Murcia Navarra Santa Cruz de Tenerife Sevilla Vale

Buletinul de identitate expirat

Datorită unor întrebări pe care le-am primit în ultimele zile în legătură cu Cartea de identitate expirată am să fac câteva precizări: Dacă ai buletinul expirat şi eşti în Spania - i-aţi bilet de România înainte să expire. (sfatul meu:)) Aflaţi din timp care sunt  Actele necesare  pentru reînnoirea acestuia şi completaţi  formularul  ( În eventualitatea descărcării de pe internet, formularul de cerere va fi tipărit în format A4, iar cele două pagini trebuie să se regăsească pe aceeaşi foaie (faţă-verso). Cererile pot fi completate olograf sau prin alte sisteme de tehnoredactare, cu excepţia rubricii destinată semnăturii, care trebuie completată numai olograf (de mână). ) Întrebare:  În cât timp se poate solicita eliberarea unei noi cărţi de identitate, ca urmare a expirării celei deţinute anterior? Răspuns:  În   conformitate cu prevederile art.18 alin. (3) al Ordonanţei de urgenţă nr.97/2005 privind evidenta, domiciliu, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor romani, cu modi