Treceți la conținutul principal

Guvernul spaniol a modificat Regulamentului Comunitar - varianta romana

Articolul 7. Reședință pentru mai mult de trei luni a cetăţenilor dintr-un Stat membru al Uniunii Europene sau dintr-un alt stat parte al Acordului asupra Spaţiului Economic European:
1. Cetăţenii dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau din statele parte ale  Acordului privind Spaţiul Economic European au drept de şedere pe teritoriul spaniol pentru o perioada de mai mult de trei luni, dacă:
a) sunt angajați sau lucrează pe cont propriu (ca autonomi) în Spania,
b) dispun, pentru ei şi membrii familiei, de venituri suficiente pentru a nu recurge la ajutoarele oferite de asistenţa socială spaniolă pe timpul perioadei lor de şedere, precum şi de asigurare sanitara care să prevină riscurile de îmbolnăvire in Spania,
c) sunt înscrisi într-un centru public sau privat, acreditat sau finanţat de către autorităţile educaţionale competente conform legislatiei în vigoare, cu scopul principal de a studia,inclusiv cursuri de formare profesională; dispun de asigurare de boală care acoperă toate riscurile în Spania şi garantează autoritații naţionale competente, printr-o declaraţie sau prin orice alt mijloc echivalent, la alegere, că dispun de venituri suficiente pentru ei şi membrii familiilor lor, așa încat să nu trebuiască să recurgă la ajutorul oferit de asistenţa socială a statului spaniol pe tot timpul șederii lor , sau
d) sunt membri ai  familiei ce însoţesc un cetăţean al Uniunii Europene sau dintr-un alt stat european parte al Acordului privind Spațiul Economic European , sau vin pentru a se reuni cu acesta, şi îndeplinesc condiţiile menţionate la literele a), b), sau c).
2. Dreptul de şedere prevăzut la alineatul 1 se extinde asupra membrilor  familiei  care nu provin dintr-un  stat membru când însoţesc un cetăţean al Uniunii Europene sau al unui alt stat parte a Acordului privind Spaţiul Economic European, sau i se alăturează pe teritoriul spaniol, atâta vreme cât respectivul cetățean îndeplinește condiţiile menționate la literele a), b) sau c) ale alineatului 1.
3. Conform celor menționate la  punctul A), alineatul 1, un cetăţean al Uniunii Europene sau membru al unui  stat parte a Acordului asupra Spațiului Economic European  care nu mai este angajat sau nu mai lucrează ca autonom își va menține drepturile ca lucrător sau autonom în următoarele cazuri:
a) Dacă suferă de incapacitate temporară de muncă generata de boală sau accident;
b) Dacă, intrand în şomaj involuntar dovedit și înregistrat în mod corespunzător,în urma unui contract de muncă pe o durată de mai mult de un an, s-a înscris la serviciul competent pentru ocuparea forţei de muncă în scopul de a găsi din nou un loc de muncă;
c) Dacă, intrând în şomaj involuntar dovedit și înregistrat în mod corespunzător,în urma incheierii unui contract de munca pe o durată de mai puțin  de un an, sau intrând în șomaj involuntar pe timpul primelor douăsprezece luni, s-a înscris   la serviciul competent pentru ocuparea forţei de muncă în scopul de a găsi din nou un loc de muncă;în acest caz, drepturile derivate din condiția sa de angajat se vor menține pe o perioadă ce nu poate fi inferioara a  șase luni.
d) Dacă urmează cursuri de pregătire profesională. Cu excepţia cazului în care este în şomaj involuntar, menţinerea drepturilor derivate din condiția de angajat  presupune că pregătirea profesională să fie relaționata cu postul de muncă ocupat anterior.
4. În ciuda dispozițiilor din paragraful d) alineatul 1 şi alineatul 2, numai soţul sau persoana menţionată la punctul b) din articolul 2 şi copiii aflaţi în întreţinere au drept de ședere în calitate de membri ai familiei unui cetăţean al Uniunii sau al unui alt stat european parte a Acordului privind Spațiul Economic European, care îndeplinește condițiile prevazute la litera c) din punctul 1 de mai sus.
5. Cetățenii care provin dintr-un  stat membru al Uniunii Europene sau din alt Stat parte a Acordului asupra  Spaţiului Economic European vor fi obligați să solicite, personal, la biroul ce se ocupă de cetățenii străini situat în regiunea în care vor să se stabilească sau să ramână pentru un timp, înscrierea în Registrul Central al Cetățenilor Străini. Cererea trebuie să fie depusă în termen de trei luni de la data de intrare  în Spania, și se va emite imediat un certificat de înregistrare în care se menționează numele, naţionalitatea şi adresa persoanei respective, numărul cărții de identitate ca străin  şi data de înregistrare.

6. Împreună cu formularul de cerere, solicitantul va trebui să prezinte și paşaportul sau cartea de identitate naţională în vigoare, precum și actele care să dovedească îndeplinirea celor menționate în acest articol de lege. În cazul în care paşaportul sau cartea naţionala de identitate au expirat, solicitantul trebuie să furnizeze copii ale acestora însotite de cererea de renovare.
7. În ceea ce priveşte veniturile suficiente,nu se  poate stabili o sumă fixă, ci va trebui să se ia în considerare situaţia personală a cetățenilor unui stat membru al Uniunii Parte sau dintr-un alt stat european parte a  Acordului privind Spațiul economic european. În orice caz, această sumă nu trebuie să depăşească nivelul de venituri pentru care se acordă asistenţă social spaniolă sau cuantumul pensiei minime de Securitate Socială. "
Mai multe detalii Real Decreto-ley 16/2012 clic aici

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum se obtine modelul nou de certificat de nastere/casatorie?

In ultimul timp ma tot intreaba cititorii blogului de cum se poate obtine modelul nou de certificat de nastere si/sau casatorie din Romania. Sunt 3 variante: 1. Sa mergi PERSONAL la starea civila unde te-ai nascut sau te-ai casatorit. 2. Cu IMPUTERNICIRE NOTARIALA SPECIALA obtinuta la un consulat al Romaniei in Spania prin care o alta persoana poate realiza toate formalitatile necesare in locul tau. 3. Cu IMPUTERNICIRE NOTARIALA SPECIALA obtinuta la un Notariat spaniol, pe care pui apostila de la Haga la Colegio de los notarios al Provinciei unde ai facut imputernicirea, apoi trebuie tradusa de un traducator autorizat al Ministerului de Justitie din Romania si legalizata de un notar din Romania, prin care o alta persoana poate realiza toate formalitatile necesare in locul tau. Cum se intampla in multe cazuri, nu ai cui sa ii trimiti imputernicirea pentru ca nu ai nici un familiar in tara, in localitatea in care te.ai nascut (ca poate esti dintr-un sat uitat de lume) si nu stii c

Cum sa ceri Cazierul in Spania? ACTUALIZARE SEPTIEMBRIE 2018

Datorită unei întrebări adresate blogului azi vă voi explica cum se cere un certificat de antecedente penale în Spania (cazier). Unde se solicita personal? Cine îl poate solicita? Cum se cere un cazier? Orice persoană fizică majoră poate solicita cazierul. Se cere de diferite forme: - Personal  - Prin poştă  - Pe internet Se plăteşte o taxă pentru cazier Modelul 790 ce se poate descărca şi aici sau puteţi cere un formular la Gerencia Teritorial del Ministero de Justicia. PAŞII NECESARI PENTRU A SOLICITA CAZIERUL SPANIOL PERSONAL 1. - Cetăţeanul se prezintă la Gerencias Territoriales del Ministerio de Justicia în provincia unde este rezident dar un e neapărat – poate merge la orice birou de pe teritoriul spaniol.  Mai jos găsiţi adresele acestor birouri după provincia. Albacete Asturias Barcelona Burgos Cáceres Cantabria Ceuta Granada Islas Baleares La Coruña La Rioja Las Palmas Madrid Málaga Melilla Murcia Navarra Santa Cruz de Tenerife Sevilla Vale

Buletinul de identitate expirat

Datorită unor întrebări pe care le-am primit în ultimele zile în legătură cu Cartea de identitate expirată am să fac câteva precizări: Dacă ai buletinul expirat şi eşti în Spania - i-aţi bilet de România înainte să expire. (sfatul meu:)) Aflaţi din timp care sunt  Actele necesare  pentru reînnoirea acestuia şi completaţi  formularul  ( În eventualitatea descărcării de pe internet, formularul de cerere va fi tipărit în format A4, iar cele două pagini trebuie să se regăsească pe aceeaşi foaie (faţă-verso). Cererile pot fi completate olograf sau prin alte sisteme de tehnoredactare, cu excepţia rubricii destinată semnăturii, care trebuie completată numai olograf (de mână). ) Întrebare:  În cât timp se poate solicita eliberarea unei noi cărţi de identitate, ca urmare a expirării celei deţinute anterior? Răspuns:  În   conformitate cu prevederile art.18 alin. (3) al Ordonanţei de urgenţă nr.97/2005 privind evidenta, domiciliu, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor romani, cu modi