Treceți la conținutul principal

TITULUL DE CALATORIE

Conform spuselor consulatului din Madrid aveti 2 variante pentru reinnoirea buletinului:

Taxa consulara este de 65 de euro si trebuia sa prezentati certificatul de nastere spaniol al minorului (certif care trebuie sa aiba aplicata apostila de la Haga) tradus corespunzator sau cel romanesc. 
In plus este necesara prezenta celor doi parinti cu acte valabile.


Informatii mai pe larg:
Titlul de calatorie este documentul care se elibereaza cetatenilor romani aflati in strainatate, care nu mai poseda un document de calatorie valabil, pentru ca titularul sa se poata intoarce in tara sau pentru a putea intocmi o procura in vederea preschimbarii cartii de identiate.

Pentru obţinerea titlurilor de calatorie nu este necesara o programare prealabila, iar eliberarea acestuia are loc în aceeaşi zi.

Costul unui titlu de calatorie este de 65 de euro si are o valabilitate de 30 de zile consecutive oricand doriti dvs in urmatoarele 6 luni de la data solicitarii.

A. Eliberarea Titlului de Calatorie pentru adulti

În cazul adultilor este obligatorie prezentarea pasaportului si a cartii de identitate expirate. In cazul in care aceste acte au fost pierdute sau furate este obligatorie prezentarea unui denunt realizat in fata autoritatile spaniole.

De asemenea, daca nu mai posedati nici un document de identitate romanesc este recomandabil sa prezentati o copie a cartii de identitate sau a pasaportului, cartea de alegator, permisul de conducere romanesc, livretul militar sau sa cunoasteti codul dumneavoastra numeric personal, cod ce contine 13 cifre si poate fi gasit atat in certificatul de nastere cat si in cartile de identitate si pasapoarte.

B. Eliberarea Titlului de Calatorie pentru minori

În cazul minorilor este obligatorie prezenta ambilor parinti (sau, dupa caz, a celui care detine custodia minorului) care trebuie sa prezinte, in original, cartile lor de identitate sau pasapoartele valabile, pasaportul expirat al minorului si certificatul de nastere al copilului.

Daca minorul are decat un certificat de nastere eliberat de Registrul Civil Spaniol, acesta trebuie, in mod obligatoriu, sa nu contina erori cu privire la datele de identificare ale parintilor si ale minorului si trebuie sa aiba aplicată Apostila de la Haga.

Apostila de la Haga este aplicata gratuit numai la Tribunalul Superior de Justitie al Comunitatii Autonome unde s-a nascut minorul. Nu este valabila apostila aplicata de notarii spanioli.

In cazul minorilor incredintati unuia dintre parinti, trebuie prezentata, in original, sentinta romaneasca care sa contina mentiunea "definitiva si irevocabila".

În cazul in care numele actuale ale parintilor nu coincid cu cele din certificatul de nastere al minorului, va trebui sa prezentati si certificatul de casatorie, sentinta de divort sau documentul din care reiese respectiva schimbare.

Daca unul sau ambii parinti au documentele de identitate romanesti expirate, acestora li se va elibera, de asemenea, un titlu de calatorie.

În cazul pierderii pasaportului anterior al minorului, se va prezenta denuntul facut in fata Politiei sau a Garzii Civile spaniole.

Prezenta minorilor la sediul Sectie Consulare este obligatorie doar pentru cei care au varsta cuprinsa intre 14 si 18 ani. Pentru minorii sub 14 ani, parintii pot aduce o fotografie tip carnet pe fundal alb.

În cazul în care unul dintre părinţi nu se poate prezenta la consulat, este necesara prezentarea de catre celalalt parinte a unei imputerniciri autentificate la un notar public din Romania sau la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României din străinătate.



sursa: Consulatul din Madrid


Varianta cea mai ieftina pentru o traducere a certificatului de catre un traducator autorizat de Ministerul Justitiei din Romania, legalizarea notariala si livrare la domiciliu - 65 euro pret total la http://traduccionrumano.vpweb.es/ 



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum se obtine modelul nou de certificat de nastere/casatorie?

In ultimul timp ma tot intreaba cititorii blogului de cum se poate obtine modelul nou de certificat de nastere si/sau casatorie din Romania. Sunt 3 variante: 1. Sa mergi PERSONAL la starea civila unde te-ai nascut sau te-ai casatorit. 2. Cu IMPUTERNICIRE NOTARIALA SPECIALA obtinuta la un consulat al Romaniei in Spania prin care o alta persoana poate realiza toate formalitatile necesare in locul tau. 3. Cu IMPUTERNICIRE NOTARIALA SPECIALA obtinuta la un Notariat spaniol, pe care pui apostila de la Haga la Colegio de los notarios al Provinciei unde ai facut imputernicirea, apoi trebuie tradusa de un traducator autorizat al Ministerului de Justitie din Romania si legalizata de un notar din Romania, prin care o alta persoana poate realiza toate formalitatile necesare in locul tau. Cum se intampla in multe cazuri, nu ai cui sa ii trimiti imputernicirea pentru ca nu ai nici un familiar in tara, in localitatea in care te.ai nascut (ca poate esti dintr-un sat uitat de lume) si nu stii c...

Cum sa ceri Cazierul in Spania? ACTUALIZARE SEPTIEMBRIE 2018

Datorită unei întrebări adresate blogului azi vă voi explica cum se cere un certificat de antecedente penale în Spania (cazier). Unde se solicita personal? Cine îl poate solicita? Cum se cere un cazier? Orice persoană fizică majoră poate solicita cazierul. Se cere de diferite forme: - Personal  - Prin poştă  - Pe internet Se plăteşte o taxă pentru cazier Modelul 790 ce se poate descărca şi aici sau puteţi cere un formular la Gerencia Teritorial del Ministero de Justicia. PAŞII NECESARI PENTRU A SOLICITA CAZIERUL SPANIOL PERSONAL 1. - Cetăţeanul se prezintă la Gerencias Territoriales del Ministerio de Justicia în provincia unde este rezident dar un e neapărat – poate merge la orice birou de pe teritoriul spaniol.  Mai jos găsiţi adresele acestor birouri după provincia. Albacete Asturias Barcelona Burgos Cáceres Cantabria Ceuta Granada Islas Baleares La Coruña La Rioja Las Palmas Madrid Málaga Melilla Murcia Navarra Santa Cruz de Tenerife ...

SE SCHIMBĂ BULETINELE DE IDENTITATE!

De la 1 iulie ne vor fi eliberate cărţi de identitate după model european. Mai mult, cine doreşte poate opta pentru cărţi de identitate electronice . Aşa au anunţat autorităţile care susţin că noile buletine vor conţine inclusiv amprentele titularului, scrie  adevărul.ro. Specialiştii din cadrul Ministerului de Interne asigură că buletinul electronic nu va fi impus. „Cine nu doreşte carte de identitate electronică poate opta pentru una normală, care va fi asemănătoare cu cea electronică, dar nu va conţine cipul şi amprentele deţinătorului“, a explicat Laura Cusa, şeful serviciului juridic din Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor. Potrivit acesteia, implementarea noilor buletine se va face în mod treptat, în termen de maximum 6 luni de la data emiterii primei cărţi electronice de identitate. Carte de identitate tip smart card Atât cartea de identitate, cât şi cartea electronică de identitate vor avea dimensiunile de 85,6×54,0 mm (format ID-1 – adică aproximativ cât un perm...