Treceți la conținutul principal

Cum pot lucra în Spania ca lucrător independent (autonom)?

Dacă doriţi să lucraţi în Spania ca lucrător autonom trebuie să parcurgeţi următoarele etape:

- să solicitaţi la Biroul pentru Străini (Oficina de Extranjeros) sau la Comisariatul de Poliţie din zona în care locuiţi în Spania acordarea certificatului de rezidenţă comunitară în baza formularului Ex 16, a paşaportului/documentului de identitate şi a trei fotografii. Formularul poate fi descărcat de pe site-ul www.mir.es ;
să vă înscrieţi ca plătitor de impozite pentru activităţi economice la Administraţia Financiară - Agencia Tributaria competentă, în baza formularului 036 / impreso 036, după care primiţi un cod de înregistrare fiscală. Formularul 036 poate fi descărcat de pe site-ul http://www.agenciatributaria.es/AEAT.internet/Inicio.shtml
•să depuneţi Declaraţia privind Începerea Activităţii - Declaración Censal de Inicio de Actividad, de asemenea la Administraţia financiară locală - Agencia Tributaria;
•să solicitaţi la birourile Trezoreriei Generale a Securităţii Sociale (Tresorería General de la Seguridad Social) înregistrarea şi afilierea la regimul de securitate socială din Spania în baza formularului TA.1, depunând şi certificatul de rezidenţă comunitară: http://www.seg-social.es/Internet_1/index.htm;

•să solicitaţi înscrierea în Regimul Special al Lucrătorilor Autonomi în baza formularului TA.0521/1 la birourile Trezoreriei Generale a Securităţii Sociale. Formularele TA.1 şi TA.0521/1 pot fi descărcate de pe site-ul http://www.mtin.es/.
•să vă înregistraţi, dacă este cazul pentru exercitarea unei anumite profesii, în cadrul comitetului profesional corespunzător;

Dacă sunt create premisele, trebuie obţinută o licenţă municipală şi trebuie notificată autoritatea pentru muncă a Comunităţilor Autonome.
Ca lucrător autonom, nu primiţi un stat de plată, nici salariu lunar deoarece facturaţi persoanei care vă solicită serviciile, adăugând în factură impozitele derivate din activitatea economică: TVA (IVA) şi IRPF (impozitul pe venit).
- Obligaţia de a plăti contribuţiile la securitatea socială vă revine dumneavoastră în calitate de lucrător independent.

Comentarii

  1. buna numele meu este adrian d. si am si eu o nelamurire cu atonomul acesta in spania.
    lucrez de un an cu acte de autonom de spania numai problema este ca sunt in deplasare la munca in germania si tot ce primesc de la spania este factura fiscala care mio da sefu pt care lucrez.problema este ca imi da in mana 70% din banii in mana si restu de 30% i trimite in contu din spania.problema este ca actele din spania nie(buletinu)atele de la banca sunt la sefu inclusiv cardu bancar este o peveste mai complicat si as dori sa ma ajute cineva daca se poate daca aveti ideie unde pot verifica daca sunt la zi cu platile mentiones ca nu stiu spaniola de loc va multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu pot decat sa public comentariul aici, si daca il vede cineva care cunoaste o solutie sa va raspunda aici, avand in vedere ca nu ati pus date de contact.
      Multa bafta.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum se obtine modelul nou de certificat de nastere/casatorie?

In ultimul timp ma tot intreaba cititorii blogului de cum se poate obtine modelul nou de certificat de nastere si/sau casatorie din Romania. Sunt 3 variante: 1. Sa mergi PERSONAL la starea civila unde te-ai nascut sau te-ai casatorit. 2. Cu IMPUTERNICIRE NOTARIALA SPECIALA obtinuta la un consulat al Romaniei in Spania prin care o alta persoana poate realiza toate formalitatile necesare in locul tau. 3. Cu IMPUTERNICIRE NOTARIALA SPECIALA obtinuta la un Notariat spaniol, pe care pui apostila de la Haga la Colegio de los notarios al Provinciei unde ai facut imputernicirea, apoi trebuie tradusa de un traducator autorizat al Ministerului de Justitie din Romania si legalizata de un notar din Romania, prin care o alta persoana poate realiza toate formalitatile necesare in locul tau. Cum se intampla in multe cazuri, nu ai cui sa ii trimiti imputernicirea pentru ca nu ai nici un familiar in tara, in localitatea in care te.ai nascut (ca poate esti dintr-un sat uitat de lume) si nu stii c

Cum sa ceri Cazierul in Spania? ACTUALIZARE SEPTIEMBRIE 2018

Datorită unei întrebări adresate blogului azi vă voi explica cum se cere un certificat de antecedente penale în Spania (cazier). Unde se solicita personal? Cine îl poate solicita? Cum se cere un cazier? Orice persoană fizică majoră poate solicita cazierul. Se cere de diferite forme: - Personal  - Prin poştă  - Pe internet Se plăteşte o taxă pentru cazier Modelul 790 ce se poate descărca şi aici sau puteţi cere un formular la Gerencia Teritorial del Ministero de Justicia. PAŞII NECESARI PENTRU A SOLICITA CAZIERUL SPANIOL PERSONAL 1. - Cetăţeanul se prezintă la Gerencias Territoriales del Ministerio de Justicia în provincia unde este rezident dar un e neapărat – poate merge la orice birou de pe teritoriul spaniol.  Mai jos găsiţi adresele acestor birouri după provincia. Albacete Asturias Barcelona Burgos Cáceres Cantabria Ceuta Granada Islas Baleares La Coruña La Rioja Las Palmas Madrid Málaga Melilla Murcia Navarra Santa Cruz de Tenerife Sevilla Vale

Buletinul de identitate expirat

Datorită unor întrebări pe care le-am primit în ultimele zile în legătură cu Cartea de identitate expirată am să fac câteva precizări: Dacă ai buletinul expirat şi eşti în Spania - i-aţi bilet de România înainte să expire. (sfatul meu:)) Aflaţi din timp care sunt  Actele necesare  pentru reînnoirea acestuia şi completaţi  formularul  ( În eventualitatea descărcării de pe internet, formularul de cerere va fi tipărit în format A4, iar cele două pagini trebuie să se regăsească pe aceeaşi foaie (faţă-verso). Cererile pot fi completate olograf sau prin alte sisteme de tehnoredactare, cu excepţia rubricii destinată semnăturii, care trebuie completată numai olograf (de mână). ) Întrebare:  În cât timp se poate solicita eliberarea unei noi cărţi de identitate, ca urmare a expirării celei deţinute anterior? Răspuns:  În   conformitate cu prevederile art.18 alin. (3) al Ordonanţei de urgenţă nr.97/2005 privind evidenta, domiciliu, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor romani, cu modi