Treceți la conținutul principal

Vreau sa devin PFA. Ce trebuie sa fac?



Traducción e Interpretación


Vrei sa iti deschizi o afacere pe cont propriu? Esti freelancer si vrei sa iti legalizezi activitatea? Cea mai simpla modalitate de a fi propriul angajat este obtinerea statutului de persoana fizica autorizata (PFA).

In momentul in care devii persoana fizica autorizata obtii calitatea de angajat. Acest lucru inseamna ca poti, dupa preferinte, sa cotizezi la sistemul de pensii de stat, la asigurarile de sanatate si la somaj.

Conditiile pe care trebuie sa le indeplinesti pentru a avea statutul de persoana fizica autorizata si astfel sa iti desfasori activitatea economica in mod independent, sunt urmatoarele, potrivit legii:

ai varsta de 18 ani;
starea sanatatii iti permite desfasurarea afacerii;
ai pregatirea profesionala sau experienta profesionala necesara;
nu ai fost condamnat penal pentru fapte sanctionate de legile financiare, vamale si cele care privesc disciplina financiar-fiscala;
indeplinesti conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului, protectiei muncii si cerintele cu privire la protectia consumatorului pentru activitatea desfasurata, precum si normele de calitate a produselor si serviciilor puse pe piata.
Calificarea profesionala sau, dupa caz, experienta pentru a obtine statutul de persoana fizica autorizata poate fi justificata prin:

diploma, certificatul sau adeverinta prin care se dovedeste absolvirea unei institutii de invatamant preuniversitar sau universitar;
certificatul de absolvire a unei forme de pregatire profesionala;
certificatul de competenta profesionala;
carnetul de munca, din care sa reiasa ca acesta a fost incadrat in munca pe o durata de minimum 2 ani in activitatea pentru care se solicita autorizarea;
alte dovezi care sa ateste experienta profesionala.


Daca vrei sa fii persoana fizica autorizata si ti-ai facut studiile in strainatate, diploma obtinuta trebuie echivalata sau recunoscuta de Ministerul Educatiei si Cercetarii. In acelasi timp, daca ai muncit in afara granitelor tarii, pentru a obtine autorizatia de persoana fizica autorizata ai nevoie de un atestat de recunoastere a calificarii dobandite, pe care il obtii de la Ministerul Muncii.






Traducción e Interpretación

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum se obtine modelul nou de certificat de nastere/casatorie?

In ultimul timp ma tot intreaba cititorii blogului de cum se poate obtine modelul nou de certificat de nastere si/sau casatorie din Romania. Sunt 3 variante: 1. Sa mergi PERSONAL la starea civila unde te-ai nascut sau te-ai casatorit. 2. Cu IMPUTERNICIRE NOTARIALA SPECIALA obtinuta la un consulat al Romaniei in Spania prin care o alta persoana poate realiza toate formalitatile necesare in locul tau. 3. Cu IMPUTERNICIRE NOTARIALA SPECIALA obtinuta la un Notariat spaniol, pe care pui apostila de la Haga la Colegio de los notarios al Provinciei unde ai facut imputernicirea, apoi trebuie tradusa de un traducator autorizat al Ministerului de Justitie din Romania si legalizata de un notar din Romania, prin care o alta persoana poate realiza toate formalitatile necesare in locul tau. Cum se intampla in multe cazuri, nu ai cui sa ii trimiti imputernicirea pentru ca nu ai nici un familiar in tara, in localitatea in care te.ai nascut (ca poate esti dintr-un sat uitat de lume) si nu stii c...

Cum sa ceri Cazierul in Spania? ACTUALIZARE SEPTIEMBRIE 2018

Datorită unei întrebări adresate blogului azi vă voi explica cum se cere un certificat de antecedente penale în Spania (cazier). Unde se solicita personal? Cine îl poate solicita? Cum se cere un cazier? Orice persoană fizică majoră poate solicita cazierul. Se cere de diferite forme: - Personal  - Prin poştă  - Pe internet Se plăteşte o taxă pentru cazier Modelul 790 ce se poate descărca şi aici sau puteţi cere un formular la Gerencia Teritorial del Ministero de Justicia. PAŞII NECESARI PENTRU A SOLICITA CAZIERUL SPANIOL PERSONAL 1. - Cetăţeanul se prezintă la Gerencias Territoriales del Ministerio de Justicia în provincia unde este rezident dar un e neapărat – poate merge la orice birou de pe teritoriul spaniol.  Mai jos găsiţi adresele acestor birouri după provincia. Albacete Asturias Barcelona Burgos Cáceres Cantabria Ceuta Granada Islas Baleares La Coruña La Rioja Las Palmas Madrid Málaga Melilla Murcia Navarra Santa Cruz de Tenerife ...

SE SCHIMBĂ BULETINELE DE IDENTITATE!

De la 1 iulie ne vor fi eliberate cărţi de identitate după model european. Mai mult, cine doreşte poate opta pentru cărţi de identitate electronice . Aşa au anunţat autorităţile care susţin că noile buletine vor conţine inclusiv amprentele titularului, scrie  adevărul.ro. Specialiştii din cadrul Ministerului de Interne asigură că buletinul electronic nu va fi impus. „Cine nu doreşte carte de identitate electronică poate opta pentru una normală, care va fi asemănătoare cu cea electronică, dar nu va conţine cipul şi amprentele deţinătorului“, a explicat Laura Cusa, şeful serviciului juridic din Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor. Potrivit acesteia, implementarea noilor buletine se va face în mod treptat, în termen de maximum 6 luni de la data emiterii primei cărţi electronice de identitate. Carte de identitate tip smart card Atât cartea de identitate, cât şi cartea electronică de identitate vor avea dimensiunile de 85,6×54,0 mm (format ID-1 – adică aproximativ cât un perm...