Treceți la conținutul principal

REDOBANDIRE CETATENIA ROMANA



Traducción e Interpretación


Acte necesare pentru foştii cetăţeni români care au dobandit cetatenia romana prin nastere sau prin adoptie si care au pierdut-o din motive neimputabile lor sau le-a fost ridicată fără voia lor, precum şi descendenţi de gr. I, II şi III ai acestora. (Art. 10 indice 1 din Legea nr. 21/1991)

Actele necesare pentru depunerea dosarului de redobandire a cetateniei romane



TOATE DOCUMENTELE SE PREZINTA IN ORIGINAL SI FOTOCOPIE



1. Pasaportul, Buletinul/cartea de identitate si Permisul de rezidenta in Spania, in original si copii legalizate sau „conforme cu originalul”; legalizarea se poate efectua si la Sectia Consulara în cazul depunerii dosarului la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României în străinătate;

2. pentru persoanele căsătorite cu cetăţeni români este necesară cate o copie legalizată a buletinului/cărţii de identitate, pasaportului si permisului de sedere pe teritoriul Spaniei ale soţului/sotiei (documentele se prezinta in original si copii legalizate - legalizarea se poate efectua la Sectia Consulara);

3. Cazier judiciar din România;

4. Cazier judiciar din tara de resedinta;

5. Cazier judiciar din Spania, apostilat cu Apostila Haga, cu traducere în limba română, legalizată;

6. Acte de stare civilă (certificat de naştere, căsătorie, deces sau divorţ) în original si copii legalizate pentru titular şi ascendenţi - părinţi, bunici, foşti cetăţeni români;

7. Declaraţie personală, autentificată la notar sau consulat din care să rezulte dacă ati mai depus sau nu o altă cerere de redobândire a cetăţeniei române;

8. Declaraţie personală autentificată la notar sau consulat din care să rezulte că în prezent nu întreprindeti şi nu sprijiniti acţiuni împotriva ordinii de drept ori a siguranţei naţionale şi nici în trecut nu ati desfăşurat asemenea activităţi;

9. Declaraţie personală autentificată la notar sau Sectia Consulara din care să rezulte menţinerea domiciliului în străinătate sau stabilirea domiciliului în România;

10. In cazul in care solicitantul are copii minori, pe langa actele enumerate se vor depune si urmatoarele inscrisuri, in original si copii legalizate:

- certificatele de nastere ale copiilor;

- copiile pasapoartelor acestora;

- acordul soţilor pentru redobândirea cetăţeniei de către copiii minori, dat prin declaraţie autentificată la notar sau la Sectia Consulara pentru redobandirea cetateniei romane;

- consimtamantul minorului care a implinit varsta de 14 ani dat prin declaraţie autentificată la notar sau la Sectia Consulara;

11. Dovada reşedinţei sau a domiciliului în România eliberată de Oficiul Român pentru Imigrări din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor în original si copie legalizată, pentru persoanele care se află în această situaţie (elevi, studenţi, salariaţi, oameni de afaceri, etc.) dacă cererea este depusă direct la Autoritatea Nationala pentru Cetatenie, subordonata Ministerului Justiţiei.



IMPORTANT



CERERERILE SE DEPUN PERSONAL şi doar în cazuri temeinic justificate prin acte doveditoare de un reprezentant legal (mandatar sau avocat)!



CERERILE SE PRIMESC NUMAI ÎNSOŢITE DE TOATE DOCUMENTELE PREZENTATE IN ORIGINAL.



CERERILE SE DEPUN LA AMBASADA ROMÂNIEI DIN ŢARA DE DOMICILIU SAU RESEDINTA.



CERERILE POT FI DEPUSE LA AUTORITATEA NATIONALA PENTRU CETATENIE, SUBORDONATA MINISTERULUI JUSTIŢIEI, DE CĂTRE PERSOANELE CARE AU DOMICILIUL SAU REŞEDINŢA ÎN ROMÂNIA, DUPĂ OBŢINEREA DREPTULUI DE ŞEDERE, RESPECTIV AL DOMICILIULUI ÎN ROMÂNIA.



Nu este necesară legalizarea/apostilarea pentru documentele din Republica Moldova şi cele din Ucraina.



Informatii primite de la Consulatul Romaniei din Madrid




Traducción e Interpretación

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum se obtine modelul nou de certificat de nastere/casatorie?

In ultimul timp ma tot intreaba cititorii blogului de cum se poate obtine modelul nou de certificat de nastere si/sau casatorie din Romania. Sunt 3 variante: 1. Sa mergi PERSONAL la starea civila unde te-ai nascut sau te-ai casatorit. 2. Cu IMPUTERNICIRE NOTARIALA SPECIALA obtinuta la un consulat al Romaniei in Spania prin care o alta persoana poate realiza toate formalitatile necesare in locul tau. 3. Cu IMPUTERNICIRE NOTARIALA SPECIALA obtinuta la un Notariat spaniol, pe care pui apostila de la Haga la Colegio de los notarios al Provinciei unde ai facut imputernicirea, apoi trebuie tradusa de un traducator autorizat al Ministerului de Justitie din Romania si legalizata de un notar din Romania, prin care o alta persoana poate realiza toate formalitatile necesare in locul tau. Cum se intampla in multe cazuri, nu ai cui sa ii trimiti imputernicirea pentru ca nu ai nici un familiar in tara, in localitatea in care te.ai nascut (ca poate esti dintr-un sat uitat de lume) si nu stii c...

Cum sa ceri Cazierul in Spania? ACTUALIZARE SEPTIEMBRIE 2018

Datorită unei întrebări adresate blogului azi vă voi explica cum se cere un certificat de antecedente penale în Spania (cazier). Unde se solicita personal? Cine îl poate solicita? Cum se cere un cazier? Orice persoană fizică majoră poate solicita cazierul. Se cere de diferite forme: - Personal  - Prin poştă  - Pe internet Se plăteşte o taxă pentru cazier Modelul 790 ce se poate descărca şi aici sau puteţi cere un formular la Gerencia Teritorial del Ministero de Justicia. PAŞII NECESARI PENTRU A SOLICITA CAZIERUL SPANIOL PERSONAL 1. - Cetăţeanul se prezintă la Gerencias Territoriales del Ministerio de Justicia în provincia unde este rezident dar un e neapărat – poate merge la orice birou de pe teritoriul spaniol.  Mai jos găsiţi adresele acestor birouri după provincia. Albacete Asturias Barcelona Burgos Cáceres Cantabria Ceuta Granada Islas Baleares La Coruña La Rioja Las Palmas Madrid Málaga Melilla Murcia Navarra Santa Cruz de Tenerife ...

SE SCHIMBĂ BULETINELE DE IDENTITATE!

De la 1 iulie ne vor fi eliberate cărţi de identitate după model european. Mai mult, cine doreşte poate opta pentru cărţi de identitate electronice . Aşa au anunţat autorităţile care susţin că noile buletine vor conţine inclusiv amprentele titularului, scrie  adevărul.ro. Specialiştii din cadrul Ministerului de Interne asigură că buletinul electronic nu va fi impus. „Cine nu doreşte carte de identitate electronică poate opta pentru una normală, care va fi asemănătoare cu cea electronică, dar nu va conţine cipul şi amprentele deţinătorului“, a explicat Laura Cusa, şeful serviciului juridic din Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor. Potrivit acesteia, implementarea noilor buletine se va face în mod treptat, în termen de maximum 6 luni de la data emiterii primei cărţi electronice de identitate. Carte de identitate tip smart card Atât cartea de identitate, cât şi cartea electronică de identitate vor avea dimensiunile de 85,6×54,0 mm (format ID-1 – adică aproximativ cât un perm...