Traducción e Interpretación
România nu şi-a protejat registrul de permise de poluare şi riscă să-şi piardă credibilitatea la acest capitol. Cea mai mare fraudă cu certificate de emisii poluante ar fi fost „operată“ de hackeri din România.
România trebuie să îşi securizeze registrul de permise de poluare prin care companiile private primesc finanţările europene pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, altfel riscă să piardă definitiv încrederea pe piaţă, au declarat, pentru „Adevărul Europa", experţi europeni, după scandalul fraudării unor certificate pentru emisii CO2 care ar fi fost operate de hackeri români.
Hackeri români acuzaţi că au furat permise de poluare europene. Paguba este de 15 milioane de euro
Pagubă estimată la 15 milioane de euro
„Persoane necunoscute" au sustras, în noiembrie anul trecut, 1,6 milioane de certificate CO2 din conturile Holcim România de la Registrul Naţional al Emisiilor de Gaze cu Efect de Seră. Holcim, unul dintre cei mai mari producători de ciment şi betoane, a reclamat pagube de circa 15 milioane de euro. Cele 1,6 milioane de certificate au ajuns într-un final, după mai multe tranzacţionări, pe piaţă, în Grecia.
Poliţia elenă a identificat între opt şi zece adrese de internet folosite de hackeri pentru a ataca Registrul Naţional al Greciei pentru drepturile comercializării de carbon. „Am localizat adresele din România. Interpolul a fost notificat, a spus un oficial grec care a refuzat să îşi dezvăluie identitatea, conform agenţiilor EurActiv şi Reuters. Potrivit anchetatorilor, hackerii au intrat în acest sistem electronic de transfer, ceea ce a cauzat pierderea de certificate în valoare de aproape 20 de milioane de euro.Experţi din Bruxelles consideră că România trebuie să ia urgent măsuri.
Registre naţionale închise
„Acesta este un semnal că România trebuie să îşi ia în serios angajamentele faţă de politică de schimbare climatică, mult mai serios decât până acum. Statul român va trebui să compenseze legal pierderea acestor credite, dacă îşi doreşte că în viitor încrederea în piaţa românească să nu dispară complet", a declarat, pentru Adevărul Europa, Sanjeev Kumar, expert în politică de mediul pentru organizaţia non-guvernamentală E3G.
La 19 ianuarie, Comisia Europeană a suspendat complet comercializarea pe pieţele de permisii de poluare, după ce aproape jumătate de milion de astfel de certificate au dispărut din registrul naţional ceh. Decizia a fost luată şi ca urmare a faptului că o serie de alte atacuri deja obligaseră registrele naţionale din Grecia, Estonia, Polonia şi Austria să se închidă, ceea ce a ridicat suspiciuni în privinţa felului în care unele ţări UE au utilizat schema UE de comercializare a certificatelor pentru emisii (ETS).
Comisia aşteaptă raportul României
Restul statelor membre au protejat mai bine spaţiul cibernetic de comercializare al permiselor de poluare, din moment ce frauda cea mai gravă s-a înregistrat în România. Furturi s-au înregistrat şi în alte ţări, însă Comisia Europeană a anunţat ieri că Franţa, Olanda, Germania, Slovacia şi Marea Britania îşi pot relua tranzacţiile, după ce rapoartele privind măsurile luate au fost satisfăcătoare. Comisia Europeană nu poate ajuta România să îşi securizeze acest spaţiu de tranzacţionare. Ea aşteaptă însă raportul final cu vedere la progresul făcut de statul român în ceea ce priveşte securitatea pieţei de comercializare a permiselor de poluare europene.
Britanicii sunt îngrijoraţi că datele pasagerilor care circulă în afara UE ar putea ajunge la poliţiile unor state unde corupţia este în continuare o problemă. Numere de telefon, adrese, numere de card de credit, e-mail şi alte detalii ale cetăţenilor britanici care călătoresc cu avionul vor fi disponibile, la cerere, pentru toate poliţiile din statele membre UE, inclusiv pentru cele din Bulgaria şi România, unde corupţia în rândul oficialilor este foarte mare, notează „The Telegraph".
Sistemul de colectare şi acces la datele pasagerilor care circulă în afara UE, anunţate miercuri de Comisia Europeană (CE) ca o măsură antiterorism, ar putea permite oricărui ofiţer de poliţie acces la date în cazul în care există suspiciunea unei infracţiuni grave, inclusiv fapte care nu sunt incriminate în Marea Britanie. Ipotezele lansate ieri de presa britanică vin în contextul în care ţări precum Franţa şi Germania invocă tot problemele legate de corupţie în rândul autorităţilor din cadrul poliţiei atunci când cer amânarea aderării României şi Bulgariei la spaţiul Schengen.
Propunere a Comisiei
CE a anunţat ieri propunerea de directivă privind registrul cu numele pasagerilor, o condiţie pentru combaterea terorismului. Operatorii aerieni ar putea fi obligaţi să dea ţărilor UE datele pasagerilor care intră în Europa sau care o părăsesc. În interiorul UE, dar şi în interiorul instituţiilor de la Bruxelles există însă mari controverse legate de echilibrul dintre nevoia de securitate şi păstrarea intimităţii pasagerilor. CE cere ca operatorii aerieni să transfere datele pasagerilor zborurilor internaţionale către o unitate specializată din statul membru de plecare sau sosire, să respecte un nivel ridicat de protecţie a vieţii private, să facă anonime datele la o lună după data zborului.
(de Ana-Maria Tolbaru in data de 4 Februarie)
sursa: www.adevarul.es
România nu şi-a protejat registrul de permise de poluare şi riscă să-şi piardă credibilitatea la acest capitol. Cea mai mare fraudă cu certificate de emisii poluante ar fi fost „operată“ de hackeri din România.
România trebuie să îşi securizeze registrul de permise de poluare prin care companiile private primesc finanţările europene pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, altfel riscă să piardă definitiv încrederea pe piaţă, au declarat, pentru „Adevărul Europa", experţi europeni, după scandalul fraudării unor certificate pentru emisii CO2 care ar fi fost operate de hackeri români.
Hackeri români acuzaţi că au furat permise de poluare europene. Paguba este de 15 milioane de euro
Pagubă estimată la 15 milioane de euro
„Persoane necunoscute" au sustras, în noiembrie anul trecut, 1,6 milioane de certificate CO2 din conturile Holcim România de la Registrul Naţional al Emisiilor de Gaze cu Efect de Seră. Holcim, unul dintre cei mai mari producători de ciment şi betoane, a reclamat pagube de circa 15 milioane de euro. Cele 1,6 milioane de certificate au ajuns într-un final, după mai multe tranzacţionări, pe piaţă, în Grecia.
Poliţia elenă a identificat între opt şi zece adrese de internet folosite de hackeri pentru a ataca Registrul Naţional al Greciei pentru drepturile comercializării de carbon. „Am localizat adresele din România. Interpolul a fost notificat, a spus un oficial grec care a refuzat să îşi dezvăluie identitatea, conform agenţiilor EurActiv şi Reuters. Potrivit anchetatorilor, hackerii au intrat în acest sistem electronic de transfer, ceea ce a cauzat pierderea de certificate în valoare de aproape 20 de milioane de euro.Experţi din Bruxelles consideră că România trebuie să ia urgent măsuri.
Registre naţionale închise
„Acesta este un semnal că România trebuie să îşi ia în serios angajamentele faţă de politică de schimbare climatică, mult mai serios decât până acum. Statul român va trebui să compenseze legal pierderea acestor credite, dacă îşi doreşte că în viitor încrederea în piaţa românească să nu dispară complet", a declarat, pentru Adevărul Europa, Sanjeev Kumar, expert în politică de mediul pentru organizaţia non-guvernamentală E3G.
La 19 ianuarie, Comisia Europeană a suspendat complet comercializarea pe pieţele de permisii de poluare, după ce aproape jumătate de milion de astfel de certificate au dispărut din registrul naţional ceh. Decizia a fost luată şi ca urmare a faptului că o serie de alte atacuri deja obligaseră registrele naţionale din Grecia, Estonia, Polonia şi Austria să se închidă, ceea ce a ridicat suspiciuni în privinţa felului în care unele ţări UE au utilizat schema UE de comercializare a certificatelor pentru emisii (ETS).
Comisia aşteaptă raportul României
Restul statelor membre au protejat mai bine spaţiul cibernetic de comercializare al permiselor de poluare, din moment ce frauda cea mai gravă s-a înregistrat în România. Furturi s-au înregistrat şi în alte ţări, însă Comisia Europeană a anunţat ieri că Franţa, Olanda, Germania, Slovacia şi Marea Britania îşi pot relua tranzacţiile, după ce rapoartele privind măsurile luate au fost satisfăcătoare. Comisia Europeană nu poate ajuta România să îşi securizeze acest spaţiu de tranzacţionare. Ea aşteaptă însă raportul final cu vedere la progresul făcut de statul român în ceea ce priveşte securitatea pieţei de comercializare a permiselor de poluare europene.
Britanicii sunt îngrijoraţi că datele pasagerilor care circulă în afara UE ar putea ajunge la poliţiile unor state unde corupţia este în continuare o problemă. Numere de telefon, adrese, numere de card de credit, e-mail şi alte detalii ale cetăţenilor britanici care călătoresc cu avionul vor fi disponibile, la cerere, pentru toate poliţiile din statele membre UE, inclusiv pentru cele din Bulgaria şi România, unde corupţia în rândul oficialilor este foarte mare, notează „The Telegraph".
Sistemul de colectare şi acces la datele pasagerilor care circulă în afara UE, anunţate miercuri de Comisia Europeană (CE) ca o măsură antiterorism, ar putea permite oricărui ofiţer de poliţie acces la date în cazul în care există suspiciunea unei infracţiuni grave, inclusiv fapte care nu sunt incriminate în Marea Britanie. Ipotezele lansate ieri de presa britanică vin în contextul în care ţări precum Franţa şi Germania invocă tot problemele legate de corupţie în rândul autorităţilor din cadrul poliţiei atunci când cer amânarea aderării României şi Bulgariei la spaţiul Schengen.
Propunere a Comisiei
CE a anunţat ieri propunerea de directivă privind registrul cu numele pasagerilor, o condiţie pentru combaterea terorismului. Operatorii aerieni ar putea fi obligaţi să dea ţărilor UE datele pasagerilor care intră în Europa sau care o părăsesc. În interiorul UE, dar şi în interiorul instituţiilor de la Bruxelles există însă mari controverse legate de echilibrul dintre nevoia de securitate şi păstrarea intimităţii pasagerilor. CE cere ca operatorii aerieni să transfere datele pasagerilor zborurilor internaţionale către o unitate specializată din statul membru de plecare sau sosire, să respecte un nivel ridicat de protecţie a vieţii private, să facă anonime datele la o lună după data zborului.
(de Ana-Maria Tolbaru in data de 4 Februarie)
sursa: www.adevarul.es
Comentarii
Trimiteți un comentariu