Treceți la conținutul principal

Activitati profitabile pentru PFA



Traducción e Interpretación


Daca vrei sa devii persoana fizica autorizata poti desfasura:

orice activitate care este prevazuta in Clasificarea activitatilor din economia nationala (CAEN);
exceptie fac domeniile, meseriile si ocupatiile reglementate prin legi speciale. Dintre acestea amintim: medic, avocat, notar, consultant in domeniul fiscal, auditor financiar, contabil autorizat, expert contabil, arhitect, consultant de plasament valori imobliare etc.
Ca persoana fizica autorizata ai calitatea de angajat propriu. Exista dezavantajul ca, in cazul in care doresti sa te extinzi, nu poti angaja alte persoane cu contract individual de munca.

Printre avantajele intregistrarii ca persoana fizica autorizata se numara:

posibilitatea de a te angaja printr-o conventie civila, pentru angajatori fiind mult mai avantajos sa incheie un astfel de contract cu tine intrucat platesc mai putine taxe catre stat (impozitul pe venit este de 10%);
oportunitatea de a inregistra anumite cheltuieli personale, diminuand astfel impozitele catre stat (chiria, rata de leasing in cazul contractelor de leasing operational)
posibilitatea de a nu plati TVA daca optezi pentru acest lucru si nu depasesti o cifra de afaceri anuala de maximum 35.000 de euro.
Contabilitatea pentru persoana fizica autorizata se face in partida simpla. Acest lucru inseamna ca nu ai nevoie de un contabil autorizat si iti notezi singur incasarile si cheltuielile intr-un Registru-jurnal de incasari si plati, Registru-inventar (unde treci toate bunurile si drepturile aferente activitatii ca PFA) si alte documente contabile prevazute de legislatia in materie.

Venitul net din activitati independente in calitate de persoana fizica autorizata se calculeaza ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile aferente realizarii venitului, deductibile.

Venitul brut cuprinde:

sumele incasate din desfasurarea activitatii ca PFA si din dobanzi;
castigurile din transferul bunurilor (numite active);
veniturile din scutirea sau anularea unor datorii de plata.
Pentru a putea deduce cheltuielile aferente veniturilor in calitate de persoana fizica autorizata trebuie ca acestea sa indeplineasca cateva conditii generale:

sa fie facute in cadrul activitatii desfasurate in scopul realizarii venitului, justificate prin documente;
sa faca parte din cheltuielile anului in cursul caruia au fost platite;
primele de asigurare sa se refere la bunuri din patrimoniul afacerii sau care servesc ca garantie bancara pentru creditele utilizate, boli profesionale, risc profesional si accidente de munca.
Ca persoana fizica autorizata ai posibilitatea ca, pentru anumite activitati, sa optezi pentru norma de venit. In acest caz venitul se determina prin norma de venit specifica fiecarei activitati care se preteaza acestei optiuni si nu esti obligat sa mai tii contabilitatea. Normele de venit pentru PFA sunt publicate la inceputul anului de catre directiile generale ale finantelor publice teritoriale.





Traducción e Interpretación

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum se obtine modelul nou de certificat de nastere/casatorie?

In ultimul timp ma tot intreaba cititorii blogului de cum se poate obtine modelul nou de certificat de nastere si/sau casatorie din Romania. Sunt 3 variante: 1. Sa mergi PERSONAL la starea civila unde te-ai nascut sau te-ai casatorit. 2. Cu IMPUTERNICIRE NOTARIALA SPECIALA obtinuta la un consulat al Romaniei in Spania prin care o alta persoana poate realiza toate formalitatile necesare in locul tau. 3. Cu IMPUTERNICIRE NOTARIALA SPECIALA obtinuta la un Notariat spaniol, pe care pui apostila de la Haga la Colegio de los notarios al Provinciei unde ai facut imputernicirea, apoi trebuie tradusa de un traducator autorizat al Ministerului de Justitie din Romania si legalizata de un notar din Romania, prin care o alta persoana poate realiza toate formalitatile necesare in locul tau. Cum se intampla in multe cazuri, nu ai cui sa ii trimiti imputernicirea pentru ca nu ai nici un familiar in tara, in localitatea in care te.ai nascut (ca poate esti dintr-un sat uitat de lume) si nu stii c

Cum sa ceri Cazierul in Spania? ACTUALIZARE SEPTIEMBRIE 2018

Datorită unei întrebări adresate blogului azi vă voi explica cum se cere un certificat de antecedente penale în Spania (cazier). Unde se solicita personal? Cine îl poate solicita? Cum se cere un cazier? Orice persoană fizică majoră poate solicita cazierul. Se cere de diferite forme: - Personal  - Prin poştă  - Pe internet Se plăteşte o taxă pentru cazier Modelul 790 ce se poate descărca şi aici sau puteţi cere un formular la Gerencia Teritorial del Ministero de Justicia. PAŞII NECESARI PENTRU A SOLICITA CAZIERUL SPANIOL PERSONAL 1. - Cetăţeanul se prezintă la Gerencias Territoriales del Ministerio de Justicia în provincia unde este rezident dar un e neapărat – poate merge la orice birou de pe teritoriul spaniol.  Mai jos găsiţi adresele acestor birouri după provincia. Albacete Asturias Barcelona Burgos Cáceres Cantabria Ceuta Granada Islas Baleares La Coruña La Rioja Las Palmas Madrid Málaga Melilla Murcia Navarra Santa Cruz de Tenerife Sevilla Vale

Buletinul de identitate expirat

Datorită unor întrebări pe care le-am primit în ultimele zile în legătură cu Cartea de identitate expirată am să fac câteva precizări: Dacă ai buletinul expirat şi eşti în Spania - i-aţi bilet de România înainte să expire. (sfatul meu:)) Aflaţi din timp care sunt  Actele necesare  pentru reînnoirea acestuia şi completaţi  formularul  ( În eventualitatea descărcării de pe internet, formularul de cerere va fi tipărit în format A4, iar cele două pagini trebuie să se regăsească pe aceeaşi foaie (faţă-verso). Cererile pot fi completate olograf sau prin alte sisteme de tehnoredactare, cu excepţia rubricii destinată semnăturii, care trebuie completată numai olograf (de mână). ) Întrebare:  În cât timp se poate solicita eliberarea unei noi cărţi de identitate, ca urmare a expirării celei deţinute anterior? Răspuns:  În   conformitate cu prevederile art.18 alin. (3) al Ordonanţei de urgenţă nr.97/2005 privind evidenta, domiciliu, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor romani, cu modi