Treceți la conținutul principal

Sistemul Integrat Vamal de Securizare a Frontierei României, apreciat de reprezentanţii ambasadelor ţărilor UE

Traducción e Interpretación


Autoritatea Naţională a Vămilor (ANV) a organizat, miercuri, împreună cu Ministerul Afacerilor Externe, o prezentare tehnică a Sistemului Integrat Vamal de Securizare a Frontierei (SIVSF) pentru reprezentanţii ambasadelor de la Bucureşti ale statelor membre UE, concluzia diplomaţilor străini fiind că sistemul este funcţional şi eficient, iar personalul vamal român este bine pregătit.

"Demonstraţia a fost în regulă pentru mine. Cred că vameşii din România sunt pregătiţi şi cred că următorul Cheval (grupul de evaluare Schengen - n.r.) va fi OK din punctul de vedere al României. În principiu, trebuie să fie la sfârşitul lui martie (grupul de evaluare - n.r.). Eu am convingerea că, din punct de vedere organizaţional şi tehnic, România este în stare foarte bună, precum şi din punctul de vedere al pregătirii vameşilor, a personalului. Sper că până la sfârşitul preşedinţiei Ungariei, pe 30 iunie, şi România şi Bulgaria vor fi integrate în zona Schengen", a declarat ambasadorul Ungariei la Bucureşti, Oskar Fuzes.

De asemenea, ambasadorul Lituaniei, Vladimir Jarmolenko, a arătat că sistemul vamal de securizare a frontierei implementat în punctele Schengen de la frontierele României este bun, asigurând un control efectiv al frontierei, fiind folosit şi în Lituania. Diplomaţii din ţările UE au adresat întrebări tehnice despre numărul de puncte de frontieră securizate, precum şi despre numărul de autotrenuri, autovehicule, containere care pot fi procesate în fiecare zi. La prezentarea organizată la sediul ANV au mai fost prezenţi ambasadorii la Bucureşti ai Bulgariei şi Austriei, precum şi reprezentanţi ai ambasadelor celorlalte state membre Schengen şi UE, inclusiv reprezentanţi ai misiunilor diplomatice ale Franţei şi Germaniei.

"Sistemul descurajează actele de corupţie din punctele de vamă. Sistemul este capabil şi din punct de vedere calitativ să apere frontiera externă a României. Noi sperăm că un acord privind aderarea României şi Bulgariei la Schengen va fi stabilit în timpul preşedinţiei ungare, sperăm va fi posibilă în 2011", a declarat şi Viorel Ardeleanu, director în MAE în Direcţia Strategii şi Politici UE.

SIVSF reprezintă totalitatea aparatelor, echipamentelor, sistemelor de supraveghere şi control interconectate prin aplicaţii software dedicate, din birourile vamale şi punctele de mic trafic, aflate în administrarea autorităţii vamale, cu centrul de operare la nivel central şi cu terminale de operare la sediile Direcţiei de Supraveghere Accize şi Operaţiuni Vamale, ale Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră şi Biroului Naţional SIRENE.

"SIVSF asigură, ca funcţie principală, un înalt nivel al controlului frontierei externe a UE, aliniat la cerinţele comunitare care să asigure creşterea gradului de securizare al cetăţenilor, cu respectarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale acestora, în colaborare cu fluidizarea traficului legal de persoane şi mărfuri", a afirmat şi şeful ANV, Radu Traian Mărginean.

Cele 308 echipamente, aparate, sisteme şi instalaţii de control care compun cea mai mare unitate nucleară de instalaţii radiologice din România şi cea mai mare de pe frontiera externă a UE asigură şi supravegherea perimetrului şi ariei birourilor de frontieră şi punctelor de mic trafic, având şi funcţionalitatea de a constitui o bază de date cu informaţii necesare atât autorităţilor naţionale competente, cât şi autorităţilor echivalente din UE - Europol, OLAF etc.

[Sursa: Agenţia Naţională de Presă AGERPRES ]

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum se obtine modelul nou de certificat de nastere/casatorie?

In ultimul timp ma tot intreaba cititorii blogului de cum se poate obtine modelul nou de certificat de nastere si/sau casatorie din Romania. Sunt 3 variante: 1. Sa mergi PERSONAL la starea civila unde te-ai nascut sau te-ai casatorit. 2. Cu IMPUTERNICIRE NOTARIALA SPECIALA obtinuta la un consulat al Romaniei in Spania prin care o alta persoana poate realiza toate formalitatile necesare in locul tau. 3. Cu IMPUTERNICIRE NOTARIALA SPECIALA obtinuta la un Notariat spaniol, pe care pui apostila de la Haga la Colegio de los notarios al Provinciei unde ai facut imputernicirea, apoi trebuie tradusa de un traducator autorizat al Ministerului de Justitie din Romania si legalizata de un notar din Romania, prin care o alta persoana poate realiza toate formalitatile necesare in locul tau. Cum se intampla in multe cazuri, nu ai cui sa ii trimiti imputernicirea pentru ca nu ai nici un familiar in tara, in localitatea in care te.ai nascut (ca poate esti dintr-un sat uitat de lume) si nu stii c...

Cum sa ceri Cazierul in Spania? ACTUALIZARE SEPTIEMBRIE 2018

Datorită unei întrebări adresate blogului azi vă voi explica cum se cere un certificat de antecedente penale în Spania (cazier). Unde se solicita personal? Cine îl poate solicita? Cum se cere un cazier? Orice persoană fizică majoră poate solicita cazierul. Se cere de diferite forme: - Personal  - Prin poştă  - Pe internet Se plăteşte o taxă pentru cazier Modelul 790 ce se poate descărca şi aici sau puteţi cere un formular la Gerencia Teritorial del Ministero de Justicia. PAŞII NECESARI PENTRU A SOLICITA CAZIERUL SPANIOL PERSONAL 1. - Cetăţeanul se prezintă la Gerencias Territoriales del Ministerio de Justicia în provincia unde este rezident dar un e neapărat – poate merge la orice birou de pe teritoriul spaniol.  Mai jos găsiţi adresele acestor birouri după provincia. Albacete Asturias Barcelona Burgos Cáceres Cantabria Ceuta Granada Islas Baleares La Coruña La Rioja Las Palmas Madrid Málaga Melilla Murcia Navarra Santa Cruz de Tenerife ...

SE SCHIMBĂ BULETINELE DE IDENTITATE!

De la 1 iulie ne vor fi eliberate cărţi de identitate după model european. Mai mult, cine doreşte poate opta pentru cărţi de identitate electronice . Aşa au anunţat autorităţile care susţin că noile buletine vor conţine inclusiv amprentele titularului, scrie  adevărul.ro. Specialiştii din cadrul Ministerului de Interne asigură că buletinul electronic nu va fi impus. „Cine nu doreşte carte de identitate electronică poate opta pentru una normală, care va fi asemănătoare cu cea electronică, dar nu va conţine cipul şi amprentele deţinătorului“, a explicat Laura Cusa, şeful serviciului juridic din Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor. Potrivit acesteia, implementarea noilor buletine se va face în mod treptat, în termen de maximum 6 luni de la data emiterii primei cărţi electronice de identitate. Carte de identitate tip smart card Atât cartea de identitate, cât şi cartea electronică de identitate vor avea dimensiunile de 85,6×54,0 mm (format ID-1 – adică aproximativ cât un perm...